Partnership PIP en Kobalt
29-07-2010 (09:42) - Bureaus
Kobalt is een samenwerking aangegaan met PIP (Partners in Production) als adviserend partner voor de inkoop van motion content. PIP en Kobalt bundelen hun advieskrachten om de kostenefficiëntie van het budget van adverteerders verder te verbeteren. Ditmaal op het gebied van inkoop en productie van TV-spots en andere (online) film- en videoproducties.
Met deze samenwerking ondersteunt Kobalt wederom meer ‘value voor money’ voor adverteerders. De inkoop en het monitoren van productie van motion content is voor veel bedrijven een moeizaam en intransparant proces. Daarnaast wordt steeds vaker gekozen voor directe inkoop bij leveranciers als het concept het toelaat, zoals bij virals, instore-, corporate- en internetfilms. Hiervoor is kennis van de markt en zijn aanbieders noodzakelijk.
Dankzij de expertise van PIP is het volgens Kobalt mogelijk om zowel ondersteuning te krijgen in het selectieproces als de kostenefficiëntie te optimaliseren. Naast advies op projectbasis zijn ook op maat gemaakte workshops voor marketing-, product- en procurementmanagers beschikbaar, waarmee meer grip ontstaat op aansturing van leveranciers, uitgaven en kwaliteit van producties.