Peijnenburg stopt met campagne
05-01-2011 (11:18) - Bureaus
Koninklijke Peijnenburg stopt met de reclamecampagne ‘Happen naar Peijnenburg’. Deze oer-Hollandse campagne heeft zijn werk gedaan. Sinds de start van de campagne in 2003 is de markt voor ontbijtkoek ruimschoots verdubbeld. Gisteren startte Peijnenburg met een nieuwe reclamecampagne met als thema ‘Van huis uit meegekregen’. Met deze campagne speelt Peijnenburg in op de nieuwe gebruiksgewoonten, want ontbijtkoek wordt steeds vaker buitenshuis gegeten.
Nederlanders eten jaarlijks circa 100 miljoen ontbijtkoeken. Aten we vroeger ontbijtkoek thuis aan de keukentafel, tegenwoordig eten we steeds vaker een plak ontbijtkoek op het werk, op school of onderweg. ‘Nederlanders weten van huis uit dat ontbijtkoek goed voor hen is. Ze stoppen vaak een plak ontbijtkoek in de tas, zodat ze hun lekkere trek verantwoord kunnen stillen, waar zij ook zijn. Daarom gaat onze nieuwe reclamecampagne een nieuwe fase in’, vertelt Rene Groen, marketingdirecteur van Koninklijke Peijnenburg. ‘Onze nieuwe campagne met het thema ‘Van huis uit meegekregen’ speelt op de nieuwe gebruiksgewoonten van ontbijtkoek in.’
Koninklijke Peijnenburg startte in 2003 met de reclamecampagne ‘Happen naar Peijnenburg’, die is ontwikkeld door Leukwerkt Worldwide. De gewaardeerde campagne won diverse prijzen. Bovendien groeide de markt van ontbijtkoek jaar op jaar. Ook verscheen het boek ‘Happen naar Peijnenburg’ over deze langlopende campagne die laat zien hoe je met één campagne jarenlang succesvol kunt zijn. De vruchtbare samenwerking met Leukwerkt krijgt met de nieuwe campagne een vervolg. Bart Kuiper van Leukwerkt Worldwide is ook de geestelijk vader van de reclamecampagne ‘Van huis uit meegekregen’ waarmee Peijnenburg een nieuwe fase ingaat.