Peter Kerkhof hoogleraar Customer Media

07-07-2010 (08:41) - Bureaus

Het College van Bestuur van de Universiteit van Amsterdam heeft ingestemd met de benoeming van dr. Peter Kerkhof, bij de Afdeling Communicatiewetenschap, tot bijzonder hoogleraar Customer Media. Hij volgt daarmee prof. dr. Edith Smit op.

Prof. dr. Edith Smit legde de afgelopen drie jaar de basis van een nieuw theoretisch paradigma voor de relatiefocus voor bedrijven en instellingen, het CMB-model: dat ingaat op de factoren die van invloed zijn op de relatie tussen een consument en een customer medium. Deze schaal heeft inmiddels een goed beeld opgeleverd over de kracht van relatiemedia in diverse factoren. Zowel ten aanzien van gebruik van in- als externe doelgroepen.

Peter Kerkhof (Heerenveen, 1965) treedt per 1 september in dienst. Hij bouwt voort op het werk van Edith Smit en zal nadrukkelijk aandacht besteden aan nieuwe media als tools voor relatiebinding. Te denken valt aan digitale magazines, social media, het gebruik van mobiele telefoon en tablets.  

Hij is universitair hoofddocent aan de Vrije Universiteit Amsterdam, waar hij vanaf 2010 hoofd van de afdeling Communicatiewetenschap is. Hij studeerde sociale psychologie (1990) aan de Vrije Universiteit en promoveerde 1997 als sociaal psycholoog op onderzoek naar de effecten van mediaberichtgeving op de publiek opinie over de verzorgingsstaat. Sinds 2000 werkt hij bij de Faculteit Sociale Wetenschappen, afdeling Communicatiewetenschap, van de Vrije Universiteit. Hij heeft daar het bachelor- en masteronderwijs in Communicatiewetenschap opgezet en maakte tot 2007 deel uit van de leiding van de afdeling. In 2007 werd hij portefeuillehouder Onderwijs binnen het bestuur van de faculteit Sociale Wetenschappen..

De leerstoel wordt gevestigd aan de Universiteit van Amsterdam, bij de Afdeling Communicatiewetenschap van de faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen (FMG). Deze heeft 1300 studenten.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch