PostPanic maakt ‘thank you’ film voor Google

16-12-2010 (09:35) - Bureaus

AdWords van Google bestaat dit jaar 10 jaar.  AKQA San Francisco vroeg PostPanic een unieke  ‘thank you’ webfilm te creëren om de meer dan 1 miljoen klanten van AdWords te bedanken. Het idee: elke klant persoonlijk bedanken door de individuele bedrijfsnaam een aantal keren visueel te integreren in de film. PostPanic regisseerde en produceerde de film en werkte nauw samen met digital specialist Rehab (Londen) voor het personaliseren van de film met de klantnaam. 

De film, geregisseerd door Mischa Rozema van PostPanic,  laat een serie van ideeën (experimenten) zien om de individuele adverteerder van AdWords te bedanken. Deze ideeën worden uitgevoerd door een fictieve Google researchafdeling. Helaas mislukt elk ambitieus plan.  Conclusie? De meest eenvoudige oplossing is vaak de beste. De adverteerder wordt daarom aan het einde van de film door honderden medewerkers wereldwijd van Google toegeschreeuwd met ‘Thank You’.

PostPanic  maakte gebruik van een combinatie van live action en vfx, de opnamen van de film vonden plaats in en rond het hoofdkantoor van Google in Californië. De postproductie werd gedaan bij PostPanic in Amsterdam.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch