Spa en Publicis starten zomeroffensief
01-07-2010 (16:22) - Bureaus
Mineraalwatermerk Spa Reine heeft het startsein gegeven van een grootscheepse, multimediale merkcampagne. Aanleiding hiervoor vormden de aangescherpte positionering van het merk, de introductie van nieuwe, lichtgewicht flessen en de vernieuwde uitstraling van het gamma. Spa Reine, al jarenlang marktleider op het gebied van gebotteld mineraalwater, benadrukt de unieke, natuurlijke oorsprong en gaat hiermee letterlijk en figuurlijk terug naar de bron. Met de campagne geeft Spa invulling aan de intrinsieke merkwaarde ‘care’ door zorg voor elkaar en voor onze planeet centraal te stellen. Zuiverheid die voor je zorgt vormt de pay-off en rode draad voor alle activiteiten.
Als belangrijke drager van de boodschap heeft Spa Reine gekozen voor de ontwikkeling van een nieuwe TV-commercial. Hierin is een centrale rol weggelegd voor de Hoge Venen; de plaats waar het zuivere mineraalwater ontspringt. Naast brede inzet van TV, vormt een uitgebreide printcampagne in vrouwenmagazines onderdeel van het mediaplan. Voorts is veel aandacht voor gerichte below-the-line activiteiten; ook hier staat de aandacht voor mens en planeet centraal. Via een online platform kan een bijzondere boodschap, een Message in a bottle, aan dierbaren worden gestuurd (www.spamessageinabottle.nl). Tevens maakt deelname aan evenementen zoals de onlangs gehouden Libelle Zomerweek en sampling op natuurlijke locaties als stadsparken en stranden deel uit van het totale communicatieplan. Spa Reine blijft met deze multimediale campagne het gehele jaar zichtbaar.
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Eva Henry, Edwin van Dijken, Marjol van Loon
Bureau (strategie, concept, creatie): Publicis Brussel
Creative Directors: Alain Janssens & Paul Servaes
Art Director: Laurence Vandeputte, Copywriter: Eric Piette
TV Producer: Dominique Ruys
Mediaplanning: Initiative Media
Below-the-line: Backbone Marketing
PR: MV Media Produkties
