TBWA\NEBOKO wint Commercialreview 2010
19-01-2011 (10:25) - Bureaus
Het filmpje waarin verschillende mensen met een Aziatisch uiterlijk verrassen omdat ze hun vette hap bij de McDonald’s bestellen met een moddervet Brabants, Limburgs of Haags accent, is volgens de redactie en het panel van ReclameWeek.nl en Fonk Magazine de beste en leukste commercial van het voorbije jaar. TBWA\NEBOKO maakte het filmpje dat de afgelopen herfst al eens maandwinnaar was in de Commercial Review.
N=5 volgde TBWA\NEBOKO en McDonald’s op de hielen, maar haalde het net niet. Toch werd de eerste maandwinnaar van 2010, DAS, mooi tweede dankzij de talloze konijntjes die zich als konijntjes voortplanten. Ook de derde plek was er een met humor. Weer scoorden Bol.com en ETCETERA hoog in de jaarlijsten na twee jaar geleden al eens gewonnen te hebben. Dit keer was het filmpje rondom de zich als Smeagol uit Lord of the Rings gedragende winkelier erg populair.
Maar, TBWA\NEBOKO en McDonald’s zijn de uiteindelijke terechte winnaars van de Commercial Review 2010. In Fonk Magazine 4, die in februari gaat verschijnen, lees je alles over de winnaar en de verliezers.