Total zusammen mit wirDesign
13-09-2010 (10:13) - Bureaus
wirDesign, Berlijn en Total Identity, Amsterdam gaan internationale samenwerking aan. De Nederlandse identiteits- en positioneringsexpert Total Identity en het Duitse communicatiebureau wirDesign hebben op 10 september jl. gekozen voor een verstrekkende samenwerking. Door middel van een strategische partnerschap zullen de bureaus know-how uitwisselen, elkaar ondersteunen bij grensoverschrijdende projecten en hun vertegenwoordiging op de internationale markt uitbouwen. Bedrijven van willekeurige omvang zijn inmiddels sinds jaren afhankelijk van mondiale marktontwikkelingen. Europa groeit aan elkaar en de economie verinternationaliseert wereldwijd. Wie identiteits-, positionerings-, design- en communicatieopdrachten uitsluitend nationaal aangrijpt, riskeert door de te beperkte focus de toekomst van zijn bedrijf. Vanuit dit uitgangspunt richten beide bedrijven zich op synergie: beide partijen profiteren per direct van elkaars ervaring, kennis en internationale netwerken, om zo hun opdrachtgevers nog beter te kunnen bedienen. De bedrijven hebben met hun specialisatie in identiteits- en merkadvies, corporate design en corporate communicatie een soortgelijk profiel.
Over de samenwerking zegt Nobert Gabrysch, CEO wirDesign: 'De internationalisering van wirDesign is het logische gevolg van de internationalisering van onze klanten. Met Total Identity hebben we een bureau gevonden met een soortgelijke visie, dat met zijn netwerkpartners in onder andere België, Dubai en Seoel voor ons wereldwijd deuren opent.' Hans Brandt, CEO van Total Identity Group en sinds januari 2009 ook lid van de Raad van Commissarissen van wirDesign AG, formuleert de voordelen van de samenwerking als volgt: 'WirDesign heeft zich in een van de aantrekkelijkste en meest bevochte Europese markten, Duitsland, een toonaangevende positie weten te verwerven en was in staat van daaruit verder door te groeien. Die mentaliteit past bij ons. Het partnerschap betekent niet alleen interessante nieuwe impulsen voor ons en onze klanten, maar ook een strategisch belangrijke versterking van ons internationale netwerk.'