Uit de oude doos van Euro RSCG Worldwide
26-07-2010 (09:46) - Bureaus
Komkommertijd is de periode bij uitstek om weer even de oude doos open te trekken. Euro RSCG Worldwide blikt daarom graag terug op wat één van de meest succesvolle campagnes in de historie van het bureau. Euro RSCG Worldwide ontwikkelde voor Evian de online campagne ‘Live Young’. Evian is het meest aangeraden en gedronken water door en voor moeders en hun pasgeboren baby’s. Een bron van jeugdigheid. Met beperkt budget moest het bureau een online geïntegreerde campagne ontwikkelen die de ‘Live Young’ boodschap optimaal communiceerde.
Onder de naam ‘Rappers Delight’ wist het bureau met de Evian Rollerbabies viral in de eerste 6 maanden (na de lancering op 3 juli 2009) maar liefst 100 miljoen unieke views te realiseren, en daar kwamen er in de periode daarna wekelijks nog 1 miljoen bij. Het werd zo’n wereldwijde hit, dat het zelfs Michael Jackson en Susan Boyle van hun online troon wist te verstoten. Ruim 35.000 bloggers plaatsten het filmpje op hun website. Er verschenen maar liefst 120.000 commentaren en Facebook registreerde zo’n 400.000 fans. Er werden honderden remixen gemaakt van het filmpje door mensen thuis, die het maar wat graag online plaatsten en ook de Rollerbabies viral doorstuurden naar vrienden en familie.
Binnen 24 uur na de lancering was het filmpje wereldnieuws. En om te zorgen dat dit zo bleef, produceerde Euro RSCG Worldwide ook nog twee nieuwe filmpjes: The making of, gevolgd door interviews met de Evian Rollerbabies… De ‘Live Young’ campagne was een instant hit. Euro RSCG Worldwide verwierf voor Evian zelfs een plaats in het Guinness Book of World Records als meest bekeken online advertentie. Time Magazine riep de viral uit tot ‘Top TV ad of 2009’.