Van Westing winnaar NykampNyboer Huisstijl Scriptieprijs
25-01-2011 (08:02) - Bureaus
Marloes van Westing is met haar scriptie ‘De rol van de interne communicatie bij huisstijlveranderingen’ winnaar van de NykampNyboer Huisstijl Scriptieprijs 2010 en wint hiermee een bedrag van 1.000 euro. Ze schreef deze scriptie voor haar afstudeeronderzoek voor de studie Communicatiewetenschap aan de Universiteit Twente.
Volgens de jury onderscheidt de scriptie van Marloes zich door de bruikbaarheid voor communicatieprofessionals in de praktijk. In haar onderzoek zijn zestien organisaties onderzocht op de rol van interne communicatie bij een huisstijlverandering. De scriptie koppelt dit onderwerp met aanverwante thema’s zoals organisatieveranderingen en internal branding. De conclusies uit dit onderzoek, de praktische aanbevelingen en de lessons learned maken de scriptie volgens de jury zeer relevant voor die organisaties die aan de vooravond van een rebranding staan.
De jury van de NykampNyboer Huisstijl Scriptieprijs 2010 bestaat uit Ron van der Jagt (Partner Boer & Croon), Annette van den Bosch (Senior Consultant NykampNyboer) en Harold Langenberg (Manager Externe Communicatie Alliander). De prijs van € 1.000,- werd uitgereikt door Laurens Hoekstra (Managing Partner NykampNyboer).
De NykampNyboer Huisstijl Scriptieprijs is in het leven om onderzoek over huisstijl te stimuleren. De prijs wordt uitgereikt voor het beste bachelor- of masteronderzoek over huisstijl. Inmiddels is aanmelding voor de NykampNyboer Huisstijl Scriptieprijs 2011 mogelijk.
