Vijf kanshebbers Centercom-pitch
27-08-2010 (10:08) - Bureaus
Centercom heeft vijf ontwerpen geselecteerd die meedingen naar de winst in haar eerder deze maand uitgeschreven creatieve pitch. De opdracht betrof het ontwerpen van een vloersticker in een supermarkt voor een merk naar keuze. Er werd samengewerkt met de 11.000 creatieven van community Boomerang Create.
Drie weken lang konden de ontwerpen onder de noemer “Pakken wat je plakken kan’ geupload worden op de site van Boomerang Create. De vijf meest creatieve, leuke en opvallende inzendingen hebben het gehaald tot de shortlist. De geselecteerden zijn:
· Red Bull runway – Cliff
· Waar is Paula? – O. Deparis
· Heinz: Ketchup op alles 3d – J. Kiel
· Kit Kat shopping trolley parking – O. Deparis
· Verstopt? Mr. Muscle – ID
Centercom zoekt door middel van deze pitch de grens van de mogelijkheden van haar Floorboard netwerk in supermarkten en wil nieuwe ideeën opdoen voor de toepassing van de bekende point-of-sale vloerstickers.
‘Het is goed dat er eens met andere ogen naar onze producten gekeken wordt’, aldus algemeen directeur Olivier Slot van Centercom. ‘Technisch is er veel mogelijk, zoals een aparte uitsnede of 3d-effect. Door de 120 inzendingen zijn wij op veel nieuwe ideeën gekomen. We hopen dat onze klanten hierdoor ook geïnspireerd raken. De inzendingen die de shortlist gehaald hebben, vielen snel op door hun frisse en slimme benadering van het Floorboard en hun goede concept.’
De winnaar van de pitch wordt maandag 6 september bekend gemaakt.

