Voetbalplaatjesoorlog barst los
14-01-2011 (09:28) - Bureaus
‘Toivonen ruilen voor Van der Wiel?’ of ‘Sem ruilen voor Anne?’ Volgende week barst de verzamelgekte los in Nederland. Dan kan iedereen weer voetbalplaatjes sparen bij Albert Heijn, sinds 2008 officiële sponsor van de Eredivisie. De winkels staan voor de derde keer in het teken van de spaaractie. TBWA\NEBOKO maakte de nieuwste commercial rondom de actie. Dit jaar kunnen klanten meer plaatjes dan ooit sparen. In totaal zijn er 326 plaatjes met de officiële beelden van de spelers en teams uit de Eredividie. Klanten krijgen een stickerboekje met vijf voetbalplaatjes en een extra sticker gratis bij elke besteding van 10 euro. De voetballers krijgen vervolgens een plekje in het nieuwe verzamelalbum dat dit keer de jeugdfoto's van alle spelers bevat. Nieuw is de mogelijkheid om een voetbalplaatje van jezelf en je vrienden te maken. De spaaractie loopt van 24 januari tot en met 13 maart.

Voor het eerst kunnen klanten van Albert Heijn een voetbalplaatje van zichzelf maken door een foto te uploaden via www.ah.nl/voetbalplaatjes of hyves.nl/ahvoetbalplaatjes. De eigen plaatjes en die van vrienden kunnen vervolgens geplakt worden op de speciale 'vriendenteam' pagina's in het verzamelalbum. Ieder stickerboekje bevat vijf voetbalplaatjes en een extra plaatje met een tekst of afbeelding om het verzamelalbum te versieren en een persoonlijk tintje te geven. In het album kunnen de plaatjes van de spelers geplakt worden naast een jeugdfoto van de voetballers. Daarbij staat in het kort een biografie van de speler beschreven totdat ze prof werden. De dubbele plaatjes kunnen verzamelaars ook dit jaar bewaren in een blikje. Nieuw is het tasje waar de dubbele plaatjes makkelijk in mee te nemen zijn en de Dreamteam poster voor aan de muur.
Op Hyves kunnen voetbalfans naast het maken van een eigen plaatje, ook hun vrienden verrassen met een persoonlijk voetbalplaatjesfilmpje. Hierin is te zien hoe Eredivisie-spelers Otman Bakkal van PSV en Tyrone Loran van NAC Breda voetbalplaatjes met daarop de profielfoto van deze Hyves-vrienden met elkaar ruilen.
Momenteel is ook concurrent C1000 al enkele weken volop bezig met het weggeven van voetbalplaatjes.