Achmea vraagt aandacht voor de oude generatie krakers

02-11-2022 (15:22) - Campagnes

Achmea start vandaag met een nieuwe campagne binnen het concept 'Samen Leven', om Nederland na te laten denken over waar zij gelukkig oud willen worden. Op deze manier willen zij levensloopbestendige woonconcepten te stimuleren.

“In één zin staat Achmea voor duurzaam samen leven”, vertelt Marjanne Mulder, Sr. Brandmanager Achmea. “Vanuit deze visie hebben we het communicatieconcept ‘Samen Leven’ ontwikkeld. Hiermee beginnen we het gesprek over actuele maatschappelijke vraagstukken waar wij vanuit Achmea bij kunnen dragen aan oplossingen”. In 2040 telt Nederland 4,8 miljoen 65-plussers tegenover 3,1 miljoen nu. Van deze groep wonen in 2040 1,7 miljoen mensen alleen (nu 900.000). De vraag naar zorg en mantelzorg neemt hierdoor sterk toe. Achmea verwacht dat het ontwikkelen van levensloopbestendige woonconcepten een grote bijdrage kan leveren aan oplossingen hiervoor.

Krakers van toen, krakers van nu

Marc van Eck, CEO New Growth Strategies vertelt over de film: “Een van de kenmerken van het communicatieconcept ‘Samen Leven’ is een vernieuwende kijk op zaken op een impactvolle en verrassende manier. Dit zie je terug in de film. De krakers uit de jaren ’80 zijn inmiddels op leeftijd. Maar ze zijn het niet verleerd en zetten hun ervaring in om nu wederom een statement te maken.”