&.agency en Yes We Can Clinics zet verantwoordelijkheden influencers op de kaart

15-03-2022 (17:10) - Campagnes

Vaak heerst het idee dat influencers jongeren een droomwereld proberen voor te houden. Maar dat is al lang niet altijd meer zo. Steeds meer influencers gebruiken hun platform om belangrijke onderwerpen aan te kaarten. Zo ook influencer Sophie Ousri. In de nieuwe docuserie HELP! dat door het storytelling bureau &.agency wordt uitgebracht, praat Ousri openhartig met andere influencers over hun mentale problemen.

In de vijfdelige docuserie neemt Sophie Ousri ons mee naar Yes We Can Clinics, de kliniek waar zij zelf een aantal jaar geleden in behandeling is geweest. Hier ontmoet ze bekende vrienden en oud-fellows (andere jongeren die in de kliniek hebben gezeten). Met hen gaat ze in gesprek over verslaving, depressie en mentale gezondheid. Zo spreekt ze de 21-jarige Jelle die jarenlang drugs gebruikte. Ook praat ze met Merlijn Kamerling over de depressie en het overlijden van zijn vader, Antonie Kamerling. En met de aan social media verslaafde Julia gaat ze terug naar de kliniek waar zij leerde dat ze offline een veel mooier leven kon leiden. Sophie Milzink, Jiami Jongejan en Jeroen van Holland zijn ook te zien in de serie.


Voorbeeldfunctie

Het project betreft een samenwerking tussen &.agency en Yes We Can Clinics waarbij regisseur Jonathan de Jong is aangehaakt voor de documentaireserie. De content productie en media strategie is gedaan door &.agency. Britt Hogenhuis, mede-eigenaar van &.agency: "We zien dat influencers zich steeds meer bewust zijn van hun voorbeeldfunctie en niet alleen maar een perfect beeld willen laten voorschotelen. Steeds meer influencers voelen een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ze delen hun persoonlijke verhaal en willen zich inzetten om anderen te helpen en inspireren. Sophie laat zien dat dit kan en we hopen dat meerdere influencers volgen".

De eerste aflevering van de serie is vanaf 17 maart te zien op het YouTube kanaal van Yes We Can Clinics. Een week later, vanaf 24 maart, kunnen de resterende afleveringen (met de bekende gasten) bekeken worden.


Credits

Director: Jonathan de Jong
Edit: Bastiaan Brand
Presentatrice: Sophie Ousri
Bureau: &.agency
Creative producer: Jeroen de Haas
Production Assistant: Suzanne Broeders
Strategy Director: Sophie van der Schaft
New Business director: Britt Hogenhuis