Animatiebijtje houdt niet van ‘processed foods’

13-01-2016 (11:46) - Campagnes

Een animatiebijtje dat niet van ‘processed foods’ houdt, moet ons ervan overtuigen dat voedingsmerk Zonnatura de beste keuze is. Te zien in een campagne, gemaakt door Alfred International. 
 
Opvallend dat een geanimeerd bijtje, dat overduidelijk alles behalve levensecht is, de kijker moet overtuigen te kiezen voor de onbewerkte voeding van Zonnatura. Het bijtje is immers niet natuurlijk en behoorlijk (digitaal) bewerkt. 

Maar de strekking van de campagne is verder duidelijk: wie weet er vandaag de dag nog precies wat er in onze voeding zit? De schappen van supermarkten staan vol met ‘processed foods’ vol obscure ingrediënten en additieven. 

even schrikken
Het  zingende bijtje (met de stem van Ivar uit ‘The Voice’) in de nieuwe Zonnaturacommercial schrikt dan ook als hij per ongeluk een voedselverwerkende fabriek binnenvliegt. 

Want daar gaat het ineens niet meer over ‘The birds and the bees’, maar over ‘a thing called… Dynatriumguanylaat.’ 
 
Daarna komt hij terecht bij een gezin dat zit te lunchen met producten van Zonnatura. 
 
De nieuwe merkcampagne trapt af met deze tv-commercial, aangevuld met tag-ons. Later dit jaar volgt een verdere uitrol. 
 
credits 
Klant : Wessanen Benelux 
Merk : Zonnatura 
Verantwoordelijk bij klant : Klaus Arntz, Jeroen Mustert, Brieke Hillen en Adrie Risseeuw 
Product : Breed Zonnatura assortiment 
Lengte in seconden : 30” TVC + 10” Tag-on 
Bureau : Alfred International 
Account : Gabriel Snuverink, Mette Ouborg & Daantje Dammers 
Strategie : Gabriel Snuverink 
Creatie: Jorn Kruijsen en Jeroen van de Sande 
RTV Producer : Carmen Ramsaran 
Productiemaatschappij : Pink Rabbit 
Regisseur : Harro van Schoonhoven 
Producer : Eric van Bentum 
Lighting cameraman/D.O.P : Harro van Schoonhoven 
Editor : Michael Horvers, Timo Vonk 
Soundstudio : Postoffice 
Muziek : Goodsounds 
Grading : Postoffice 
Online: : Postoffice 
Animatie bij : Postoffice