Augmented reality-campagne van SuperHeroes
02-12-2015 (11:55) - Campagnes
SuperHeroes New York komt met de campagne ‘Hello Edward’ - een augmented reality experience met in de hoofdrol Edward, een pimpelmees met armpjes (als vervolg op 'Modern Birds'). De app en animatie zijn in nauwe samenwerking gerealiseerd door Minivegas en Magic Bullet.
De campagne is een vervolg op de succesvolle ‘Modern Birds’ campagne van SuperHeroes voor de ASUS Transformer Book T100. Deze campagne zorgde voor een groot verkoopsucces en was volgens zeggen van SuperHeroes ASUS’ best scorende campagne ooit.
selfie
Als gevleugelde woordvoerder voor ASUS geeft hij op grappige wijze zijn mening over de nieuwe 2-in-1 ASUS Transformer Book T100HA. Edward verschijnt op je mobiele telefoon via je selfie cam en gebruikt daarbij je gezicht als marker.
‘s-Werelds eerste ‘interactive selfie cam AR experience’ is een speciale app die op Android en Windows draait. Om Edward op je schouder te krijgen heb je geen speciale marker nodig. In plaats daarvan gebruikt de app gezichts- en patroonherkenning om Edward op je schouder tot leven te brengen.
‘vroeger’
Rogier Vijverberg, ECD van SuperHeroes: ‘Augmented reality voelt bij ons in Europa als iets van ‘vroeger’, maar in Azië vinden ze het nog steeds te gek. ASUS wilde graag iets met de techniek doen, dus zochten we naar een manier om AR een nieuwe impuls te geven. Zonder marker liefst, want dat is een drempel. Zo kwamen we op het gebruik van je gezicht als marker - met je selfie cam dus. Je gezicht heb je tenslotte altijd bij je’.
De app is als demofilm onderdeel van de wereldwijde lanceringscampagne van SuperHeroes voor de nieuwe 2-in-1 ASUS Transformer Book T100HA. De demo brengt de belangrijkste eigenschappen naar voren, zoals de 12-urige levensduur van de batterij, USB type-C aansluiting en de 4 metallic kleuren. ‘Hello Edward’ verschijnt ook in de winkel op de schermen van de Transformer Book.