Avans+ gaat 100% digital campagne voeren met DEPT

01-12-2022 (13:12) - Campagnes

Aanbieder in postbachelor- en masteropleidingen Avans+ heeft als doel een grotere naamsbekendheid in Nederland te verkrijgen. DEPT springt in als strategisch partner van Avans+, met een 100% digitale campagne als resultaat.

Hoewel de opleider in Noord-Brabant al stevig op de kaart staat, hebben ze ook grote ambities voor de rest van het land. Waar de marketingdoelstellingen eerder waren gefocust op performance, is er nu samen met de organisatie gekeken naar het verhaal van Avans+, om vervolgens een campagneplan voor langetermijngroei uit te werken.

Mediastrategie

De eerder gemaakte merkpositionering van Studio Dumbar/DEPT is omgezet naar een mediastrategie inclusief creatief campagneconcept door het digital marketing-team, waarna het creatieve team samen met productiepartner Big Shots de productie op zich nam. Dit resulteerde in een volledig digitale campagne met veel video- en audio-ads en beelden voor LinkedIn, Facebook, Instagram en DOOH.

Intrinsieke motivatie

Anneloes van Vugt, head of content bij DEPT: “We hebben aan de hand van analyses samen met Avans+ hun propositie bepaald. Avans+ past als opleiding goed bij een specifiek type mens. Ze zijn de beste match voor professionals die een intrinsieke motivatie hebben om meer uit zichzelf en hun organisatie te halen. De huidige deelnemers zijn het levende bewijs van deze claim. Zij staan dan ook centraal in deze campagne. Zo hopen we mensen aan te spreken die zichzelf in hen herkennen. Door deze aanpak konden we heel gericht aan de slag en zien we nu al een vergroot bereik en engagement via de gebruikte kanalen.”