Belastingdienst lanceert nieuw campagneconcept

25-10-2022 (14:50) - Campagnes

De Belastingdienst heeft een vernieuwd campagneconcept gelanceerd om alle hulpmiddelen onder de aandacht te brengen. De campagne herinnert burgers en ondernemers eraan welke gevolgen levensgebeurtenissen kunnen hebben op belastingzaken. Nieuw in de campagne is een visueel element in de vorm van een pijl die alle hulpbronnen aanwijst.

Nienke Sneller, afdelingshoofd team Corporate Communicatie bij de Belastingdienst: “We hebben allemaal met belastingzaken te maken. Vooral als er iets in ons leven verandert. Maar dat wil niet zeggen dat het ook allemaal vanzelf gaat. Soms weet je misschien even niet waar je moet beginnen. Wij bieden graag de helpende hand.”

Net iets eenvoudiger

Roorda Reclamebureau: “In deze campagne introduceren we een nieuw, visueel element in de vorm van een merkpijl. Deze pijl zal in tal van (offline en digitale) middelen mensen letterlijk de weg wijzen naar de tools, hulpmiddelen en ondersteuning die de Belastingdienst kan bieden. Zoals het volgen van een webinar, een handige checklist op de website of het maken van een afspraak bij een van de balies of steunpunten. Zo hoopt de Belastingdienst dat mensen straks weten waar ze eventuele hulp kunnen vinden. En hopen wij dat belastingzaken regelen voor mensen na een grote verandering net iets eenvoudiger wordt.” Roorda Reclamebureau ontwikkelde de campagne samen met Tabula Rasa.

Deelcampagnes

Het campagneconcept wordt ook toegepast op deelcampagnes voor specifieke doelgroepen, zoals startende ondernemers, mensen die gaan scheiden en mensen die een huis kopen. Deze specifieke campagnes starten vanaf eind oktober en zijn ook in 2023 regelmatig te zien. Ook de campagne aangifte inkomstenbelasting in maart en april 2023 wordt in dezelfde stijl uitgewerkt.

Credits

Belastingdienst: Paul van der Linde, Bart Vording, Ravi Jadnanansing, Clara Ormeling, Rai¨ssa Polett
Bureau: Roorda in samenwerking met Tabula Rasa
Creatie (Roorda): Tom Klaver, Sebastiaan Witteveen en Reinier van der Ven
Media: Initiative