Bepanthen x The Dean

31-05-2021 (12:07) - Campagnes

Somention en Bepanthen hebben de handen ineen geslagen met Daan Boom om het taboe rondom eczeem te doorbreken. Daan Boom is bekend als presentator van het programma Streetlab en is tevens cabaretier, schrijver en zanger.
 
Voor zijn nieuwe zevendelige YouTube-docuserie kruipt hij in de huid van ‘The Dean’ om door te breken in de Nederlandse hiphopscene. Wat veel mensen niet van deze creatieve duizendpoot weten is dat hij helaas ook ervaring heeft met eczeem. Tijdens deze reeks stelt hij het taboe rondom eczeem aan de kaak.
 
Yvette Guichard, content manager bij Somention: “Het doel van deze campagne is awareness creëren rondom eczeem en het taboe te doorbreken om hier open over te zijn. Met Daan hebben we dé perfecte match gevonden.”
 
“1 op de 6 Nederlanders krijgt te maken met eczeem, maar nog lang niet iedereen durft hier voor uit te komen”, aldus Annejet Nieboer, Brand Manager bij Bayer. “Met deze campagne willen we dat bespreekbaar maken. En hoe kunnen we dat beter doen dan samen met iemand die vanuit zijn eigen ervaring spreekt en hier toch vol humor aandacht voor kan vragen? The Dean’s humor en creativiteit, samen met zijn authenticiteit én de perfecte timing met het uitkomen van zijn nieuwe serie hebben ervoor gezorgd dat dit de ideale samenwerking is.”