Better Out
27-07-2021 (07:00) - Campagnes
Onderzoek van Shout, uitgevoerd door het Britse bureau The Outsiders, onderzocht de zwarte jeugdcultuur en de gemeenschappelijke barrières voor geestelijke gezondheid in de zwarte
gemeenschap. Zij concludeerden dat veel jongens en mannen in deze groep worstelen met zichzelf, maar niet het gevoel hebben dat diensten als Shout er voor hen zijn. Vaak is er een terughoudendheid om open te zijn over angsten vanwege de druk om een sterk en niet al te emotioneel imago te behouden. Shout 85258 werkte samen met Create Not Hate om een campagne te creëren die hierop ingaat.
.png)
De nieuwe campagne, "Better Out" moedigt jonge zwarte mannen aan zich open te stellen en hun emoties te delen, en de Shout 85258 sms-service te gebruiken om hulp te zoeken als ze die nodig hebben - hoe groot of klein hun zorgen ook zijn.
De campagne verkent het inzicht rond het maskeren van emoties door middel van twee verschillende uitvoeringen. De eerste is 'Hide Your Unhappy', een campagne die gebruik maakt van een provocerende kop om de aandacht te trekken van een nieuwe doelgroep voor de Shout-hulplijn, die tot nu toe vooral werd gebruikt door jonge blanke vrouwen.
De tweede uitvoering is een video met een gesprek tussen twee jonge mannen die de oppervlakkige babbel en
de onuitgesproken gevoelens erachter vastlegt. Dit is een andere manier om de 'Better Out'-boodschap over te brengen en hoe het maskeren van gesprekken negatieve emoties kan verergeren wanneer je je slecht voelt. De film zal worden gedeeld op de sociale mediakanalen die het populairst zijn bij jongeren: Snapchat, Instagram en YouTube. Total Media heeft Create Not Hate opnieuw ondersteund door gratis media te regelen.

De campagne is gefinancierd door Harry's, een verzorgingsmerk voor mannen met een sociale missie om organisaties te steunen die betere geestelijke gezondheidszorg voor mannen bevorderen. Wereldwijd heeft Harry's meer dan $5 miljoen gedoneerd en samengewerkt met 14 liefdadigheidsinstellingen wereldwijd.
CREDITS