Binge watching als een Boeddhist

20-10-2015 (10:51) - Campagnes

Het fenomeen 'binge watching' - meerdere episodes van je favoriete tv-show op een avond bekijken - is tegenwoordig alom bekend. Goed plan om daar een campagne aan op te hangen, bedachten Samsung en DDB Stockholm.
 
Alles leuk en aardig: helaas hebben meer en meer mensen simpelweg te weinig tijd voor lange binge watch-sessies op de bank. Dat is de reden waaron Samsung de 'The Catch-up Grant'-campagne in Noord Europa is gestart. En o ja: tegelijkertijd prima reclame voor de nieuwe SUHD TV.
 
De winnaar van een aan de campagne verbonden wedstrijd wint een trip naat een afgelegen tempel in de Himalaya om daar als een Boeddhist alle gemiste series alsnog in een marathonsessie te bekijken op de Samsung-tv.
 
Naast een promo, is DDB Stockholm verantwoordelijk voor een microsite waarop deelnemers een filmpje, waarin zij vertellen waarom ze de reis verdienen, kunnen uploaden.
 
Daniel Mencák, creatief bij DDB: 'To be able to leave your everyday life behind and truly immerse yourself in TV-series would be a dream-come-true for many people. That’s why we decided to meet the demand and go all the way with it. 100 days of quality popular culture on Samsung's best TV is, in its own way, a spiritual experience.'
  
Customer: Samsung
Clients: Henrik Lethagen, Marketing Manager CE; Pernilla Viberg Category Marketing Manager CE
 
Agency: DDB
Creative: Daniel Mencák
Business Director: Jessica Morales
Account Director: Rebecca Jerndahl Tepavac
Account Managers: Ulrica Carlsson, Ulrika Sörensen
Planner: Patrick Wilkorsz
Digital Designer: Erik Sigblad
Digital Designer: Martin Ruben
Digital Director: Andreas Fabbe
Digital Account Director: Katarina Mohlin
Graphic Designers: Tor Westerlund, Sebastian Reinbring, Steven McDonald
 
Digital Production Company: Acne production
Production Company: Mastiff
Director: Brennan Stasievicz
Executive Producer: Kristian Beer
Producer: Mats Olsson
Photographer: Adam Uhl
 

PR Agency: Wenderfalck