Bitvavo lanceert positionering en eerste merkcampagne samen met DEPT

26-04-2022 (16:33) - Campagnes

Bitvavo, het grootste handelsplatform voor cryptovaluta van Nederland, lanceert hun allereerste merkcampagne ooit in samenwerking met DEPT. Na een pitchtraject mocht DEPT als lead agency aan de slag met de uitwerking van een nieuwe merkpositionering en een introductiecampagne.
 
De campagne vormt de eerste stap in het bevestigen van Bitvavo als markleider in de cryptomarkt. Daarbij werkt de nieuwe merk-tagline 'Crypto starts with Bitvavo' als signaal: wie crypto wil kopen, verkopen en bewaren moet bij Bitvavo zijn. Bij Bitvavo krijgt je toegang tot meer dan 175 digital assets via een gebruiksvriendelijk, veilig en betrouwbaar platform. Intussen maken al meer dan een miljoen Nederlanders gebruik van het Bitvavo platform.
 
"Sinds de start in 2018 wil Bitvavo digitale valuta voor iedereen bereikbaar maken. Een sterke productfocus heeft ervoor gezorgd dat we in een paar jaar zijn uitgegroeid tot marktleider in Nederland. Zeer gezond natuurlijk wanneer de grootste groei komt vanuit eigen klanten die ons weer aanraden bij anderen. Maar we willen nu ook een groter publiek kennis laten maken met Bitvavo, dé crypto exchange van Nederland. Deze multimediale merkcampagne is daarvan het begin", aldus Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo.
 
"Tijdens het ontwikkelen van de campagne kwamen we samen met Bitvavo op het idee om deze nieuwe en spannende wereld op symbolische wijze te illustreren voor een groter publiek. Ons verhaal combineert daarom realistische momenten met meer abstracte elementen rond de woeste en onvoorspelbare krachten van de natuur. Uiteindelijk gebruiken we deze metafoor om iedereen te vertellen: als je de kansen van crypto wilt ontdekken, maar wel via een veilig, betrouwbaar en solide platform - dan is Bitvavo letterlijk jouw 'rots in de branding'", zegt René Verbong, Executive Creative Director bij DEPT.
 

Credits

Opdrachtgever: Bitvavo, Marijn van de Ven, Marcel Ribbens
Bureau: DEPT
Creatie: René Verbong, Ramin Bahari, Manuel Di Tolve
Design: Sander van Lit, Immanuel de jong
Strategie: Rens Verweij, Willem Maijvis
Client Service: Jord Wessels, Annika Timmer, Auke Roggeveen
RTV Producer: Marcel Ossendrijver, Mehdi Assem
Pro.mij: Bonkers, Saskia Kok, Jan Jinek
Regisseur: Sharif Abdel Mawla
Editor: Brian Ent, Pieter Bokhorst
Muziek: Audentity
Soundlogo: Soundsright
SoundDesign: Sauvage Sound
Post: Juice Studio
Mediabureau: Initiative