BNNVARA start zoektocht naar nieuw talent

28-05-2018 (15:33) - Campagnes

Natwerk ontwikkelde in samenwerking met BNNVARA een campagne om de BNNVARA Academy in de schijnwerpers te zetten. Talloze bekende en minder bekende mensen van voor én achter de camera zagen daar voor het eerst het filmlicht, onder wie Filemon Wesselink tot Geraldine Kemper.


Talent Day

De BNNVARA Academy is het opleidingstraject van de omroep en bestaat al een flink aantal jaren. De Academy leidt mensen onder meer op tot presentator, regisseur, radio-dj of camera- en geluidsman/vrouw. Op 9 juni is de Talent Day, waarop een grote selectie dromers (en doeners) kan laten zien wat ze in huis hebben.


De Snelste Route

De Academy is de snelste route is naar een carrière in de media. Vanuit dat inzicht ontwikkelde Natwerk een campagneconcept rondom het thema snelheid. In de vormgeving is dit terug te vinden in de gaffertape-stijl van de verschillende uitingen en het gebruik van Insta-stories in plaats van traditionele film. Verder zijn er printadvertenties, RTV - spots en online films gemaakt. 


In de spots zijn verschillende bekende gezichten van BNNVARA te zien die je meenemen naar hun werkplek. Op deze manier krijg je het gevoel dat ‘het maken’ echt binnen handbereik is. 


Bus

'Om het thema snelheid nog extra te benadrukken hebben we naast alle andere campagnemiddelen ook een bus gebouwd waarin je in no-time auditie kunt doen door een filmpje van jezelf te maken. Dat kan op verschillende plekken, want de bus rijdt gedurende het hele jaar door het land en stopt bij universiteiten, festivals en studentenverenigingen', zegt Frank de Ruwe van Natwerk. 


Credits 

Bureau: Natwerk
Productie: Natwerk & BNNVARA
Sound: BNNVARA
Social: BNNVARA
Verantwoordelijk bij klant: Joanne Oldenbeuving