Born Athletes: succesvolle Paralympische atleten
04-01-2016 (15:48) - Campagnes
Als partner van het IPC (International Paralympic Committee) en sponsor van Paralympic TeamNL wil BP meer aandacht genereren voor de Paralympische atleten op hun weg naar Rio de Janeiro. BP en Ogilvy & Mather Amsterdam creëerden een sterke campagne waarin een aantal succesvolle Paralympische atleten de hoofdrol spelen: ‘Blade Babe’ Marlou van Rhijn, rolstoel tennisster Jiske Griffioen en handbiker/ triatleet Jetze Plat.
We Are All Born Athletes
Of je nu klein, groot, valide of invalide bent: iedereen heeft de potentie om te sporten en zichzelf maximaal uit te dagen. Paralympische atleten vormen een goed voorbeeld aangezien zij over een bepaalde mentaliteit beschikken die voorbij fysieke aspecten gaat. Dit gedachtegoed is duidelijk terug te zien in de lanceringsfilm met Marlou van Rhijn.
unieke blik
Naast de film creëerden BP en Ogilvy & Mather Amsterdam een speciaal campagne platform 'My Road to Rio'. Met exclusieve content van de atleten op hun weg naar Rio biedt dit platform een unieke blik achter de schermen. De campagne zal in Nederland te zien zijn en is daarnaast te volgen op www.MyRoadToRio.nl.
bron van energie
De samenwerking tussen BP en het Paralympic TeamNL sluit nauw aan op BP’s aspiratie om een actieve rol in de Nederlandse samenleving te vervullen. 'De Paralympische sport trekt de afgelopen jaren steeds meer aandacht. Vooral vanwege de fantastische resultaten van de paralympische atleten', zegt Jacoline Poldervaart, Manager Communications & External Affairs bij BP Nederland. 'Zij zijn een bron van inspiratie voor ons allemaal en wij leveren graag een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van dit succes.'
Darre van Dijk: 'De Paralympische campagne die we samen met BP ontwikkelden, laat zien dat de “human spirit” voor iedereen de meest belangrijke bron van energie is.'
Credits
Darre van Dijk (CCO)
Rob Voortman (Copywriter)
Benjamin de Villiers (Art Director)
Brenda Bentz van den Berg (Agency Producer)
Joris Postema (Director)
Wiro Felix (DOP)
JB Macrander (Producer Bonanza films)
Joppo (De Grot) (Edit & Online)
Darius Dante (Music)
Marcel Bultman (Sounddesign-Postoffice)
Strategie:
Johan Karper (Strategy Director)
Peter Meyers (Managing Director Social.Lab Amsterdam)
Account:
Monique Lissenburg (Account Director)
Katrin Stillig (Account Manager)
Timothea Berghuys (Community & Account Manager Social.Lab Amsterdam)
Klant:
Kristy Terlaak (Marketing Manager a.i.)
Debra Al (Marketing Advisor)
Jacoline Poldervaart (Manager Communications & External Affairs)
Evert van der Horst (Internal Communications Advisor)
Fleur de Ruijter (Personal Assistant)