Branding A Better World lanceert initiatief voor Oekraïne
17-03-2022 (17:02) - Campagnes
Social impact bureau Branding A Better World heeft een tijdelijke actie gelanceerd om Oekraïne te steunen. Branding A Better World: "Onze naam is onze missie. Daarom bieden we nu tijdelijk onze Return On Society workshop aan voor €4.950 en doneren wij de volledige opbrengst aan Oekraïne". De donaties gaan naar de hulporganisatie UNHCR, die ter plaatse in Oekraïne zorgt voor noodopvang, noodhulpgoederen en gezondheidszorg.
Een merk centraal zetten in een positieve bijdrage aan een relevant maatschappelijk- of milieuprobleem, dat is Return On Society. Met deze methodiek verbindt Branding A Better World de core business van een bedrijf aan concrete acties met impact. Daarmee gaat het bureau een stapje verder, door merken ook echt iets goeds te laten doen. Zo draagt een merk bij aan een betere wereld én versterkt het de eigen merkwaarde.
Return On Society workshop
Tijdens deze strategische, creatieve sessie brengt Branding A Better World voor deelnemers in een halve dag in kaart hoe zij hun merk of bedrijf kunnen inzetten voor een betere wereld. Samen met de strategen ontdekt een merk wat zij concreet kunnen doen, en waar opportunities liggen. Zo behaalt men niet alleen financieel rendement, maar nog veel belangrijker: sociaal rendement. De volgende onderdelen komen in de workshop aan bod:
- Impactscan: waar sta je nu als merk, en waar liggen kansen?
- Inspiratie & learnings
- Brainstorm eigen Return On Society
- Outtakes en acties
- Inspiratie & learnings
- Brainstorm eigen Return On Society
- Outtakes en acties
Na afloop ontvangen deelnemers concrete inzichten en ideeën, waarmee direct aan de slag kan worden gegaan om maatschappelijke impact te maken met het merk of bedrijf.