Campagne 'Word meer dan leraar in de regio Arnhem' gelanceerd
28-04-2020 (15:42) - Campagnes
De online campagne ‘Word meer dan leraar in de regio Arnhem’ is deze week live gegaan. HAN University of Applied Sciences, Flores Onderwijs, Delta Scholengroep en De Onderwijsspecialisten willen meer mensen in de regio enthousiast krijgen voor het vak van basisschoolleraar.
Communicatiebureau GH+O ontwikkelde de campagne die laat zien dat leraar zijn veel meer is dan ‘voor de klas staan’. En dat het een vak is waar je al je eigen, unieke talenten in kwijt kunt. Tijdens de productie van de campagne kondigt de overheid aan dat alle scholen moesten sluiten. Sanne Gaastra, strateeg bij GH+O: 'We hebben natuurlijk nagedacht: willen we de campagne wel laten doorgaan? Maar al gauw werd duidelijk dat de boodschap alleen maar relevanter was geworden. Juist nu wordt zichtbaar hoeveel verschillende rollen je als leraar hebt, zoals crisismanager en vlogger, maar ook troostgever en gangmaker.' Binnen korte tijd werd een extra video gemaakt van Arnhemse leraren in coronatijd. Met beeldmateriaal van leraren en ouders uit de regio, en een voice-over van burgemeester Marcouch.
Social campagne
De online campagne bestaat uit content rondom ‘echte’ Arnhemse leraren die laten zien hoe zij ‘meer dan leraar zijn’. Denk daarbij aan video’s, animaties en fotografie. Deze content wordt verspreid via social media, met geoptimaliseerde boodschappen voor LinkedIn, Snapchat, Instagram en Facebook. Via de campagnesite worden de diverse doelgroepen zo snel mogelijk doorgestuurd, met meer info over de HAN Pabo, zij-instromen of actuele regionale vacatures.
Credits:
Opdrachtgever: HAN University of Applied Sciences, Flores Onderwijs, Delta Scholengroep en De Onderwijsspecialisten
Projectleider: Joris Kemperman
Projectleider: Joris Kemperman
Bureau: GH+O
Concept: Demy Sapthu, Yasmin Visser
Ontwerp: Berber van der Zeer
Strategie: Sanne Gaastra
Project: Marit Lubbers
Videoproductie: Videobrouwers
Online Marketing: Pixl
Concept: Demy Sapthu, Yasmin Visser
Ontwerp: Berber van der Zeer
Strategie: Sanne Gaastra
Project: Marit Lubbers
Videoproductie: Videobrouwers
Online Marketing: Pixl