Coinmerce maakt crypto toegankelijk met cryptoma- en opa

07-02-2022 (12:56) - Campagnes

Natwerk lanceert een nieuwe campagne voor Coinmerce. Het door twee Nederlandse broers opgerichte bedrijf Coinmerce, is een groot Europees cryptocurrency handelsplatform gericht op eenvoud. In de nieuwe campagne die draait om nieuwe wijsheden over geld, rekenen cryptoma en -opa af met oude wijsheden als 'appeltje voor de dorst’. In plaats daarvan geven ze moderne levenslessen over investeren in het nieuwe geld van de toekomst.
 
Sinds juli vorig jaar werkt Natwerk nauw samen met Coinmerce, met als doel om het investeren in cryptovaluta toegankelijk, veilig en begrijpelijk te maken voor iedereen. Eén van de belangrijkste opdrachten was om een krachtige campagne te creëren die Coinmerce in één klap bekend maakt bij een nieuwe doelgroep en tegelijkertijd zorgt voor een sterke positionering voor de toekomst. Daarvoor ontwikkelde Natwerk een nieuwe strategie, inclusief PR-plan. Ook hielpen zij met de lancering van de eerste fysieke cryptowinkel in Nederland die met succes op 9 december 2021 werd geopend: een winkel in Stadshart Amstelveen, waar het mogelijk is om je met of zonder afspraak uitgebreid te laten informeren én om zelf crypto aan te kopen. Ook werd een nieuwe pay-off gelanceerd: 'Geef je geld toekomst'. Door het openen van de winkel en de inzet van PR kreeg Coinmerce direct veel aandacht in grote landelijke titels als De Telegraaf, AD, BNR en FD.
 

Cryptoma & -opa

Vanuit de ambitie om samen te groeien en Coinmerce toegankelijker te maken voor een breder publiek, ontwikkelde Natwerk een nieuwe campagne. Om de campagne een unieke en herkenbare stijl te geven, introduceert Natwerk in de cryptopa en -oma. Unieke brand properties die in de komende tijd niet alleen voor consistentie gaan zorgen, maar ook een bredere doelgroep aanspreken. Want al met weinig woorden laten zij zien dat Coinmerce als cryptoplatform simpel, gebruiksvriendelijk en veilig is. En daarnaast bewijzen zij dat het nooit te laat is om in te stappen.
 

Geef je geld toekomst

De nieuwe campagne wordt onder andere uitgerold met online video, online banners, mobile advertising, TV-billboarding en snelwegmasten. Komende maanden is het voornemen om de campagne door te trekken naar TVC en ook activaties in te zetten. Daarnaast wordt ook de PR-strategie verder uitgerold.