Consumentenbond start campagne ‘Weg met het Vinkje’

21-03-2016 (10:25) - Campagnes

Consumenten vinden het Vinkje voor een 'bewuste' of 'gezondere' keuze op voedingsmiddelen verwarrend, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De Consumentenbond wil dat dit onzinnige voedselkeuzelogo verdwijnt en start de campagne 'Weg met het Vinkje'.
 
De Consumentenbond legde een panel van ruim 1.000 consumenten, representatief voor de Nederlandse bevolking, vragen en stellingen voor over het Vinkje. 

77% weet het niet
Daaruit blijkt dat 77% van de consumenten niet precies weet wat de Vinkjes betekenen en 85% niet weet wat het verschil is tussen het groene (gezondere keuze) en het blauwe (bewuste keuze) Vinkje. 

'Het Vinkje is bedoeld om consumenten te helpen bij het kiezen van gezondere producten, maar veel consumenten weten niet wat het Vinkje precies betekent en kunnen dus ook geen gezondere keuze maken', zo luidt het persbericht van de Consumentenbond.