Coop brengt ons dichter bij elkaar

06-12-2020 (16:25) - Campagnes

December brengt mensen dichter bij elkaar. Vanuit deze campagnegedachte heeft GUC Agency de kerstcommercial van Coop voor dit jaar ontwikkeld. De commercial benadrukt, dat je ook zónder fysiek samen te zijn, mensen toch een gevoel van verbondenheid kunt geven.
 
Mariëlle Witjes, Manager Marketing en Communicatie van Coop Supermarkten: “Als coöperatie kent Coop al meer dan 100 jaar de kracht van samen. Natuurlijk verloopt de decembermaand dit jaar anders dan normaal. Maar dat weerhoudt ons er geenszins van om te benadrukken waar Coop, vanuit onze overall belofte, voor staat: ‘Samen maak je ’t verschil’. En dat doen we dus ook in onze kerstcommercial, die afwijkt van de meer standaard kerstcommercials en waarin we mensen op een heel symbolische manier dichter bij elkaar brengen.”
 
In de commercial, die vanaf gisteravond is te zien, leggen kinderen in een typisch Nederlandse galerijflat voor de deuren van hun mede flatbewoners een cadeautje. Met een leuke boodschap én met een oproep om lichtsnoeren in verschillende kleuren en formaten op te hangen voor het raam van hun flatwoning. Zo ontstaat uiteindelijk op de flat een bonte verzameling aan kerstlampjes, die samen één geheel vormen in de vorm van een verlichte kerstboom.
 

Credits

Opdrachtgever: Coop Supermarkten
Bureau: GUC Agency
Productiemaatschappij: Suikerdepôt
Director: Werner Damen
Producer: Paul Harting
DOP: Boas van Milligen Bielke