D8's 'Buitenaards Mooi' trekt toeristen naar Noord-IJsland
03-02-2022 (14:43) - Campagnes
Na een succesvolle creatieve pitch heeft D8 een campagne ontwikkeld met als doel?de nieuwe winter 2022 vakantiebestemming van Voigt Travel, Noord-IJsland, onder de aandacht te brengen. Ter ondersteuning van de campagne hebben we een creatief concept ontwikkeld om het merk te versterken in print, digitale, sociale, radio- en outdoor media door heel Nederland.
Middels een workshopsessie samen met Voigt Travel, hebben we belangrijke inzichten opgedaan met betrekking tot de visie en merkwaarden van Voigt Travel en de toeristische sector als geheel. Met gebruikmaking van deze inzichten hebben wij het creatieve concept vorm kunnen geven met als resultaat een channel- en communicatiestrategie voor alle touchpoints in de customer journey.
Bestaande segmenten
Met de campagne heading 'Noord-IJsland: Buitenaards mooi' is het gelukt om verschillende bestaande en nieuwe 'travel' segmenten van Voigt Travel aan te spreken. We hebben met name de 'soft adventure' doelgroepen kunnen activeren. Daarnaast heeft D8 middels deze campagne Voigt Travel's merkmantra 'van reizen naar beleven' kunnen versterken.
"De illustraties bieden de mogelijkheid om verschillende verhalen over Noord-IJsland te vertellen; attractieve (design) perspectieven voor de reiziger.Hoewel de afgebeelde plaatsen echt zijn, hebben ze een droomachtige kwaliteit, alsof ze zijn vastgelegd op een manier waarop u zich een plaats zou willen herinneren. De zachte textuurverlopen en levendige kleurenpaletten versterken deze romantische kwaliteit, een gebaar naar de gouden eeuw van de geïllustreerde vintage reisposter", zegt Gordon Beveridge, Senior Designer bij D8.
"De illustraties bieden de mogelijkheid om verschillende verhalen over Noord-IJsland te vertellen; attractieve (design) perspectieven voor de reiziger.Hoewel de afgebeelde plaatsen echt zijn, hebben ze een droomachtige kwaliteit, alsof ze zijn vastgelegd op een manier waarop u zich een plaats zou willen herinneren. De zachte textuurverlopen en levendige kleurenpaletten versterken deze romantische kwaliteit, een gebaar naar de gouden eeuw van de geïllustreerde vintage reisposter", zegt Gordon Beveridge, Senior Designer bij D8.
Resultaten
De eerste campagneresultaten toonden aan dat de campagne succesvol is met eensubstantiële toename van de traffic op het Noord-IJsland-gedeelte van de website van Voigt Travel. Opvallend is dat veel klanten bellen en specifiek vragen naar de mogelijkheid om het 'Buitenaards mooi'-arrangement te kunnen boeken.


