Dashcam-filmpjes introduceren WhatsApp-schademelden

14-10-2015 (12:26) - Campagnes

12.22 uur - De populariteit van dashcams in Nederland heeft ook de reclamewereld bereikt. In een nieuwe campagne zet Ditzo een reeks dashcam-filmpjes in om aandacht te vragen voor een nieuwe manier van schademelden via WhatsApp. In deze filmpjes wordt met WhatsApp-emoticons een schadegeval uitgebeeld. De nieuwe campagne is ontwikkeld door Van Wanten Etcetera.
 
Naast de verschillende dashcam-filmpjes werd binnen deze campagne ook een levensgrote emoji op straat geplaatst alsof het een schadegeval was met daarnaast een bord met de campagneboodschap ‘Geen schadeformulier, maar een WhatsApp’. Inmiddels heeft Ditzo al 250 schademeldingen via WhatsApp ontvangen sinds de start van de campagne drie weken geleden.
 
Vorig jaar maakte Ditzo al bekend dat klanten vragen over hun verzekering via WhatsApp konden stellen. Na een succesvolle proef begin dit jaar voegt de verzekeraar daar nu schademelden aan toe. Bij schade sturen klanten een WhatsApp en de schade wordt direct in behandeling genomen zonder het invullen van een ingewikkeld schadeformulier.
 
'Dashcam-filmpjes zijn mateloos populair en worden ook steeds vaker ingezet als bewijs in verzekeringskwesties. Wat ons betreft is het dan ook logisch om deze films in te zetten om op een verrassende manier aandacht te vragen voor schademelden via WhatsApp. Dat de dashcam-films populair zijn, hebben we gemerkt in de reacties op de films en het aantal keren dat de films via diverse kanalen zijn bekeken, gedeeld en geliked',  zegt Raymond van Schaik, creative director van Van Wanten Etcetera.