De Hartstichting en Snapchat lanceren Valentijn-lens

14-02-2022 (11:05) - Campagnes

De Hartstichting en Snapchat komen speciaal voor Valentijnsdag met een Valentijns-lens om jongeren op een laagdrempelige manier bewust maken van het belang van een gezond hart. Met de AR-lens, die geheel belangeloos door Snap is gecreëerd voor de stichting, kan iedereen een bijzondere boodschap sturen naar degene waar je hart sneller van gaat kloppen.
 
De afgelopen twee jaar hadden vooral jongeren het moeilijk bij het vinden van nieuwe liefdes en het ontmoeten van vrienden. Met deze lens krijgen ze een steuntje in de rug om hun grote liefde te verrassen en hun hart sneller te laten kloppen.
 
“Als je verliefd bent, voel je je hart letterlijk sneller kloppen. Valentijnsdag is daarom een mooi moment om extra aandacht te besteden aan je hart. En de samenwerking met Snapchat geeft ons de kans om de band met het hart bij een jonge doelgroep onder de aandacht te brengen. Jongeren zijn onze toekomst. En wanneer ze nu al investeren in een gezond, kloppend hart, levert dat later minder hart- en vaatpatiënten op”, vertelt David Verschoor, directeur Marketing bij de Hartstichting. “De meeste mensen staan niet dagelijks stil bij hun hart. Toch is een gezond kloppend hart helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. Met dit soort acties en samenwerkingen willen we daar aandacht voor vragen en mensen vertellen wat ze zelf kunnen om hun hart gezond te houden.”
 

“Kloppende lens''

Vanaf 14 februari kunnen Snapchatters de liefde verklaren met maar liefst 40 verschillende lenzen inclusief de exclusief voor Nederland gecreëerde Hartstichtinglens. Snap ontwikkelde deze lens voor de stichting om op een ludieke manier aandacht te vragen voor het hart bij een jonger publiek. Door de lens te openen, begint 'je hart' te kloppen en kun je dit beeld sturen naar degene die je liefhebt. De link op de lens verwijst de gebruikers naar een Hartstichtingpagina waarin je meer leert over het hart, de impact van de liefde erop, naast wetenswaardigheden om jouw hart en dat van anderen gezond te houden.