'De Nacht staat op' krijgt steeds meer draagvlak
07-02-2022 (16:14) - Campagnes
Vorige week werd de campagne 'De Nacht staat' op geleanceerd. Dit initiatief is gestart door Nachtbelang, OAC (Overleg Amsterdamse clubs), ondersteund door de nachtsector uit het hele land. De campagne is bedacht en geproduceerd door reclamebureau Natwerk. De Nederlandse clubs willen aandacht voor het belang van het nachtleven. Het initiatief kan op veel steun rekenen binnen de sector. Alle deelnemende Amsterdamse nachtlubs zijn inmiddels uitverkocht en ook andere uitgaansgelegendheden sluiten zich aan.
Inmiddels hebben alle deelnemende Amsterdamse nachtclubs hun evenementen voor 12/2 uitverkocht in de voorverkoop. Daarmee komen meer dan 15000 bezoekers in beweging om op te staan. Steeds meer Poppodia sluiten zich ook aan bij de actie. 013 in Tilburg, Het Patronaat in Haarlem, Fluor in Amersfoort, De Helling uit Utrecht en Rotown en Annabel uit Rotterdam hebben aangegeven zaterdag open te gaan.
Andere nachthoreca
Ook nachtcafe’s, gewone cafe’s en restaurants zijn enthousiast en gemotiveerd om ook bij te dragen aan het breed gevoelde sentiment dat er nu wat moet gebeuren. Hiermee begint de actie van De Nacht Staat Op een landelijk karakter te krijgen.