De onbewust meest effectieve tv-commercial 2015
01-04-2016 (09:55) - Campagnes
Tijdens The Dutch Marketing Awards 2016 in het Tropen Museum, heeft detacheerder YACHT de ‘Gouden Walnoot’ gewonnen.
De ‘Gouden Walnoot’ zoals het kleinood is genoemd, is de eerste wetenschappelijk onderbouwde prijs in het marketingvak.
Uit de meer dan 100 tv-commercials die neuromarketing-bureau Neurensics het afgelopen jaar op effectiviteit heeft mogen testen, waren er drie best scorende ads genomineerd voor de ‘Gouden Walnoot’: De Yacht commercial ‘de eerste dag’, de Obvion commercial ‘anders denken’ en de KNAB Bank commercial ’alles geven’.
Uit de meer dan 100 tv-commercials die neuromarketing-bureau Neurensics het afgelopen jaar op effectiviteit heeft mogen testen, waren er drie best scorende ads genomineerd voor de ‘Gouden Walnoot’: De Yacht commercial ‘de eerste dag’, de Obvion commercial ‘anders denken’ en de KNAB Bank commercial ’alles geven’.
De prijs is een erkenning voor de commercial die het best het neurale netwerk van effectiviteit weet te activeren.
onbevooroordeeld
Het bijzondere van deze prijs is dat hij tot stand is gekomen zonder de inmenging van een jury of stemming. Het effect is met fMRI-scanning rechtstreeks in het onbewuste collectieve consumentenbrein gemeten.
Goede reclame doet zijn werk vooral onbewust en steeds beter begrijpen we hoe die processen verlopen, wat we wél en juist niét moeten doen. De winnende commercial heeft dan ook een aantoonbaar extreem goed resultaat ten opzichte van de doelstelling weten te boeken.
Marketing Award of the Year
De Gouden Walnoot is uitgereikt als één van de Marketing Awards op 31 maart in het Tropen Museum. Tezamen met onder meer de Marketeer of the Year Award.