De toekomst aan het woord voor ING
18-12-2015 (09:17) - Campagnes
In de laatste campagne van ING – ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam – delen jongeren hun plannen en ambities voor 2016. Van een appbouwer tot jongens die croissantjes rondbrengen.
Niet terugblikken op 2015 maar vooruitkijken naar 2016. Dat is wat ING in de laatste campagne van dit jaar doet.
‘ING heeft als missie om heel Nederland een stap vooruit te helpen’, aldus Johan van der Zanden, directeur communicatie ING Nederland. ‘Het leek ons dan ook een logische stap om vooruit te kijken. In een tijd waarin veel merken zich juist richten op Kerst of Nieuwjaar.’
hart onder de riem
Met de themaregel ‘2016, we gaan ervoor’ wil ING de jongeren een hart onder de riem steken en de rest van Nederland inspireren om zo veel mogelijk uit het nieuwe jaar te halen.
Naast een tv-commercial van 40 seconden zien we de campagne ook terug in print en minidocumentaires op social media. Daarin worden de verhalen achter de ambities verder uitgediept.
credits:
KLANT: ING Nederland
CAMPAGNE TITEL: 2016, we gaan ervoor
PRODUCT: Merkcampagne
1e UITZENDDATUM: 18 december 2015
MEDIA: TV, online, print
ING NEDERLAND
MANAGER BRANDING: Louise Meijer
SR. COMMUNICATIE MANAGER: Mirjam Smit
J. WALTER THOMPSON AMSTERDAM
CREATIEVE DIRECTIE: Friso Ludenhoff, Maarten Vrouwes
CREATIE: Bas Korsten, Dieuwer Bulthuis, Chris Sant,
Marcel Hartog
PRODUCTIEMAATSCHAPPIJ
DPPLR
REGISSEUR: Maarten Groen
MINDSHARE
DIGITAL MANAGER: Vincent Resink
MANAGER AV: Mandy Koelman