De Vegetarische Slager laat veganisten met vleeseters daten
14-02-2022 (18:18) - Campagnes
Speciaal voor Valentijnsdag creëerde creative agency TBWA\NEBOKO een nieuw sociaal dating experiment voor De Vegetarische Slager. In dit experiment zie je zes aan elkaar gekoppelde nietsvermoedende vrijgezellen en tevens veganisten en vleeseters. De singles delen vergelijkbare levenservaringen, hebben gemeenschappelijke interesses, of zijn gematcht op uiterlijke kenmerk voorkeuren. De grote vraag is: willen ze nog steeds op date met elkaar ná het onthullen van hun eetgewoonten?
Aan beide koppels wordt exact hetzelfde plantaardige menu gegeven, waarbij alleen de formulering tussen de menu’s verschilden om aan de eetgewoonten van zowel de vleeseters als veganisten te voldoen. Nadat de eetgewoonten van de afspraakjes werden prijsgeven, werd ook onthuld dat zij eigenlijk beiden precies hetzelfde hadden gegeten... Vervolgens werd er gevraagd of ze nog op een tweede afspraakje zouden willen gaan met hun date.
Joris Philippart, creatief directeur bij TBWA\NEBOKO, voegt hieraan toe: "We hebben het geluk dat wij met zulke dappere klanten mogen werken die achter zo'n belangrijke boodschap durven te staan. Niemand zou ooit liefde mogen opofferen vanwege wat hij of zij eet. Zeker niet op Valentijnsdag."
Laura Iliffe, Senior Brand Manager bij De Vegetarische Slager, zei: "Na Veganuary vorige maand voelde Valentijnsdag als de perfecte gelegenheid om te bewijzen dat een plantaardig dieet voor het leven kan zijn, niet alleen voor de maand januari. Het is duidelijk dat steeds meer mensen kiezen voor een plantaardige levensstijl, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van het vinden van de liefde. Bij De Vegetarische Slager geloven wij dat men niets hoeft op te offeren als het aankomt op het genieten van eten. En in een wereld die al zo verdeeld is, willen wij mensen juist samenbrengen met ons plantaardig vlees - niet uit elkaar drijven."
Om Valentijnsdag te vieren, vraagt De Vegetarische Slager aan daters niets op te offeren als het op liefde aankomt. Hierbij worden zij uitgedaagd om een veganist of een vleeseter te daten, met behulp van de plantaardige vleeswaren van De Vegetarische Slager. Net als de deelnemers aan het sociale dating experiment, kan iedereen meedoen aan de voedselrevolutie van De Vegetarische Slager via @vegetarianbutcher(Instagram) en @vegebutcheruk(Twitter).