Directeur Scheepvaartmuseum juicht iets te vroeg

14-11-2022 (20:02) - Campagnes

Het Scheepvaartmuseum is dit jaar genomineerd voor de Vriendenloterij Museumprijs 2022 en dat mag gevierd worden, met een voorbarige overwinningstattoo.

Het Scheepvaartmuseum is één van de drie kanshebbers op de Museumprijs 2022. Het museum, dat in het bezit is van een van de grootste maritieme collecties ter wereld, kan met de publieksprijs 100.000 euro winnen. Om de prijs binnen te slepen is Het Scheepvaartmuseum een campagne gestart waarin ze enthousiast de nominatie aankondigt.

In een video die rondgaat op social media laat Michael Huijser, directeur van Het Scheepvaartmuseum, een tattoo zetten die hij trots laat zien aan zijn collega’s, die hem vervolgens erop wijzen dat ze alleen nog maar genomineerd zijn.

Timon Zijderlaan, lead creative bij NEEW: “Voor de campagne haalden we inspiratie uit de diepgaande passie van voetbalsupporters, die bij het begin van de competitie alvast uit enthousiasme een overwinningstattoo laten zetten. Een tatoeage neem je vaak als herinnering, uit trots en zijn vaak iconen uit de maritieme wereld. De nieuwe tattoo van Michael is daar een voorbeeld van.”

De campagne komt verder tot leven in out of home rondom het museum, waar de directeur trots met zijn nieuwe tatoeage poseert. Verder worden ook plaktattoos verspreid in de buurt, in het museum en onder partners. Op vertoon van een scheepvaarttattoo krijg je gratis toegang tot het museum.

De campagne duurt tot en met 27 november. Tot die tijd kun je stemmen via www.museumprijs.nl/scheepvaartmuseum.

Credits

Bureau:NEEW
Creatives: Timon Zijderlaan & Charlotte Verweij
Productiemaatschappij: Frequin Producties
Verantwoordelijk bij klant: Marleen Smit