Donorregister campagne motiveert een keuze maken
23-03-2021 (12:36) - Campagnes
Bijna 10 miljoen Nederlanders hebben inmiddels actief een keuze ingevuld maar een deel moet dat dus nog doen. Iedereen die geen keuze invult, komt in het Donorregister met ‘geen bezwaar tegen orgaandonatie’. Om het belang van het invullen van een keuze extra te benadrukken hebben D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT) voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een vervolgcampagne ontwikkeld die laat zien wat geen keuze maken voor nabestaanden kan betekenen.
De campagne rondom de nieuwe donorwet is in de laatste fase aanbeland, en om ervoor te zorgen dat ook de laatste Nederlanders de urgentie voelen om hun keuze actief in te vullen, is bij de nieuwe campagne gekozen voor het perspectief van nabestaanden. Want geen keuze invullen in het Donorregister, kan bij hen voor onduidelijkheid zorgen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat nabestaanden de belangrijkste motivatie vormen om wel een keuze in te vullen.
Credits
Opdrachtgever: ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport & DPC
Bureau: D&B, Open Now & TBWA\NEBOKO (DOT)
Productie: Holy Fools (Mattias Schut)
Media: Initiative
Opdrachtgever: ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport & DPC
Bureau: D&B, Open Now & TBWA\NEBOKO (DOT)
Productie: Holy Fools (Mattias Schut)
Media: Initiative