Eerste campagne van Droga5 Londen voor modemarktplaats Vestiaire Collective

21-03-2022 (10:15) - Campagnes

Fashion B Corp, Vestiaire Collective en Droga5 London hebben een nieuwe merkcampagne gelanceerd om hun marktplaats voor tweedehands mode te herintroduceren, met een runway show door een collectief van modieuze poppen die volledig zijn gemaakt van tweedehands kleding. De campagne en het collectief van stijlvol genaaide sterren geven de nieuwe merkfilosofie van Vestiaire Collective weer met de positieve kreet "Lang leve de mode", waarmee de liefde van het merk voor mode en de wens om het voor altijd te laten leven tot uitdrukking wordt gebracht. 
 
De campagne, gemaakt door Droga5 London, bestaat uit TV- en online-films tijdens een langverwachte modeshow van het collectief, waarin we kennismaken met de modellen Miss Classique, Rich, Lady Green, Drops en Hunter. Het collectief zijn poppen die allemaal gemaakt zijn van en gedragen worden door pre-loved mode. In de film, geregisseerd door Andreas Nilsson, is de Franse modejournalist en -commentator Loïc Prigent te zien, die de actie vertelt en een cameo maakt.  In een outdoor-, print- en sociale campagne poseert het pre-loved collectief samen met een diverse groep modellen, allemaal gefilmd door de Brits-Ghanese fotograaf Campbell Addy, die deel uitmaakt van de nieuwe mode-voorhoede. 
 
De campagne is bedoeld om de diversiteit van het merk Vestiaire Collective en zijn gemeenschap te laten zien. Het collectief van poppen vertegenwoordigt de verschillende stijlstammen binnen de Vestiaire gemeenschap en de verschillende redenen waarom mensen winkelen op het platform. Miss Classique belichaamt de smaak in luxe mode, Rich vertegenwoordigt de slimme verkopers, Lady Green draait om de kernwaarde van het merk: duurzaamheid, Drops spreekt over een tweede kans bij limited releases en Hunter heeft een scherp oog voor vintage. 

Vanessa Masliah, VP, Marketing en Branding: "Vanuit een wereldwijd marketing- en brandingperspectief is het altijd onze ambitie geweest om de missie van het merk te laten zien: de mode-industrie transformeren voor een duurzamere toekomst. Onze pre-loved campagne voelde als de perfecte creatieve uitdrukking hiervan en gaf ons zo'n rijk platform om een gedurfd marketingprogramma omheen te bouwen - waardoor we onze mode- en duurzaamheidsreferenties op de meest spraakmakende manier konden laten zien, terwijl we ook spraken met elk lid van onze groeiende gemeenschap en de redenen waarom zij ervoor kiezen om te winkelen op het Vestiaire Collective platform."
 
David Kolbusz, Chief Creative Officer van Droga5 London, voegt toe: "Onze pre-loved campagne is geïnspireerd op de purpose-led business van Vestiaire Collective, een bedrijf dat prioriteit geeft aan circulariteit en high-end mode doorverkoopt. En wie kan het merk beter een stem geven dan de kleding die ze verkopen, omgevormd tot poppen. Ons collectief van poppen - sterren in hun eigen recht - zijn niet alleen gemaakt van tweedehands kleding, maar ze zijn ook  ze staan ook model - de ideale vertegenwoordiging van deze prachtige business."
 
Dit is de eerste grote campagne van Droga5 London voor Vestiaire Collective, die klant werd na een pitch van vier partijen in 2021. De campagne zal worden uitgezonden op nationale tv in Frankrijk en Italië en zal worden ondersteund door OOH die op 21 maart 2022 van start gaat. De campagne zal ook wereldwijd online te zien zijn op de sociale kanalen van Vestiaire Collective en in digitale media in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Hong Kong. 
 
Bekijk de film hier.
 

Credits

Client: Vestiaire Collective
VP, Marketing and Branding - Vanessa Masliah
Head of Brand - Raphaël Bittner
Creative Director - Valentin Lefevre

Agency: Droga5 London
Chief Creative Officer - David Kolbusz
Executive Creative Director - Shelley Smoler
Creatives - Ashley Hamilton, Sarah Sutherland
Head of Production - Peter Montgomery
Producer - Jessie Gammell
Art Buyer - Katerina Gharraph
Assistant Producer - Manon Rees
Design Director - Stephanie McArdle
Senior Designer - Stephen Taylor, Alasdair Griffiths
Head of Studio - Tim Larke
Head of Strategy - Damien Le Castrec
Strategy Director - Francesca Zedde
Joint Managing Director - Rebecca Lewis
Senior Account Manager - Matt Brown

Film Credits
Puppet Makers – Puppets Magic
Production Company - Biscuit Filmworks
Director - Andreas Nilsson
Executive Producer - Rupert Reynolds-MacLean
Producer - Kwok Yau
Cinematographer - Thomas Hardmeierr
Production Designer - Alexis Ross
Stylist - Sam Ranger
Editing Company - The Quarry
Editor - Ben Jones
Post Company - Electric Theatre Company
VFX Lead - Iain Murray
Colourist - Hannibal Lang - BaconX
Sound Company - 750MPH
Sound Designer - Sam Ashwell, Michalis Anthis
Music Composer - Murphy / Howard
Vocalist - Elisabeth Troy
Music Writers - David Kolbusz, Ash Hamilton, Sara Sutherland, Michalis Anthis Music Supervisor - Soho Music

Stills Credits
Photographer - Campbell Addy
Production Company - CLM
Executive Producer - Thu Nguyen
Producer - Cai Lunn, Teodora Budimir
Talent - Goi Manase, Jess Maybury, Dahan Phuong Oanh
Stylist – Sam Ranger
Set Design – Afra Zamara
Casting – Mischa Notcutt
Hair – Virginie Moreira
Makeup - Ammy Drammey
Puppet Makers – Puppets Magic
Puppeteers – Kim Scopes, Douglas Rutter