Eerste pan-Europese campagne Takeaway.com

15-02-2016 (15:59) - Campagnes

Takeaway.com (in Nederland actief als Thuisbezorgd.nl) start deze week met zijn eerste pan-Europese merkcampagne in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Polen.
 

Vanuit het centrale thema ‘Time for Takeaway.com’ is een geïntegreerde campagne ontwikkeld inclusief TV, Outdoor, Online en Social. Reclamebureau Eigen Fabrikaat (DDB Groep) tekende voor het concept – en uitwerking, dat in nauwe samenwerking met Takeaway.com tot stand is gekomen. Met de campagne wil het merk zijn leidende positie in Europa verder versterken en uitbouwen.

consumer insight gedreven
Het communicatieconcept ‘Time for Takeaway.com’ is gebaseerd op uitgebreid consumentenonderzoek (uitgevoerd door GfK) en een aangescherpte merkpositionering. De gekozen strategie is bewust eenvoudig en daarmee passend bij het merk, zegt Rik Vandewall, business director bij Eigen Fabrikaat.

vijf landen
De campagne start tegelijkertijd in vijf landen, met allemaal hetzelfde campagneconstruct en thema. Daarvoor moest de campagne flexibel en modulair worden opgebouwd. Samen met Takeaway.com selecteerde Eigen Fabrikaat vier kerndoelgroepen en vier typische ‘Time for Takeaway’-momenten.

modulair, cross channel campagnegrid
Elk land heeft haar eigen merknaam maar werkt vanuit één identiteit en hetzelfde ambitieuze doel: de grootste worden of juist blijven. Imad Qutob, Director of Brand Marketing bij Takeaway.com:
'We hadden behoefte aan een modulair, cross channel campagnegrid waarmee we in elk land onze merkbelofte kunnen laden en grote stappen kunnen zetten wat betreft merkbekendheid en voorkeur. Door typische ‘thuisbezorgd’ momenten te claimen die herkenbaar zijn in ieder land maken we ons merk heel relevant.'

volledig geïntegreerd

Naast commercials werd er een nieuwe beeldtaal ontwikkeld. Vanuit deze beeldtaal ontstonden product- gerelateerde TV billboards, prerolls, outdoor-uitingen en display banners. Alle uitingen zijn voorzien van het herkenbare ‘Time for….’ visual device en worden waar mogelijk voorzien van een nieuw soundlogo. De campagne wordt tevens in de eigen (social) kanalen uitgerold, waarbij de honderdduizenden Takeaway.com fans op Facebook, Twitter en Instagram per land worden uitgenodigd om hun eigen #timefortakeaway te delen.

Productiemaatschappij Halal en regisseur Nils Gerbens tekenden voor realisatie van de TV productie, fotograaf Tobias Reymond nam foodfotografie & TV billboards voor zijn rekening.

credits
Takeaway.com:
Jitse Groen, Joerg Gerbig, Imad Qutob, Dionne van der Woord, Sebastian Boas en Silke van den Brink
Bureau:
Eigen Fabrikaat (DDB Group)