Eerste visuele radiocampagne ter wereld

27-01-2016 (10:19) - Campagnes

Centraal Beheer komt volgens eigen zeggen met de 'eerste visuele radiocampagne ter wereld'. Bij de radio-uitzending wordt een signaal gezonden naar digitale reclamemasten langs de snelweg, waarop de boodschap van Centraal Beheer zichtbaar is. De campagne kwam tot stand in samenwerking met OMD, OOHA Media, Mediasynced, Adform en MyAdbooker. 

 
Centraal Beheer adverteert met haar huidige ‘InruilDeals’ campagne onder meer op Snelwegmasten en Radio. Op zich geen verrassende keuzes, gelet op de doelgroep ‘automobilisten’. 
 
Maar door een slimme koppeling van de juiste technologieën geeft dit bij uitzending van de radiocommercial een signaal af naar de digitale reclamemasten, waar vanaf vandaag op zes high traffic locaties langs de Nederlandse snelwegen gedurende enkele minuten exclusief de boodschap van Centraal Beheer zichtbaar is. Hiermee is een wereldprimeur geboren.

'wat nieuws' Communicatiemanager Ellen van der Horst van Centraal Beheer: ‘Centraal Beheer staat altijd open voor innovatieve manieren om met haar klanten in contact te komen. Met dit mediatype doen we echt wat nieuws. Tegelijkertijd te zien én te horen zijn voor automobilisten op de snelweg geeft een extra impuls aan onze geïntegreerde InruilDeals autocampagne. Het ‘…hé wat een toevallig moment…’ is verrassend en opvallend en versterkt daardoor de herkenbaarheid van deze campagne van Centraal Beheer.’
 
idee
In gesprekken tussen OMD en OOHA Media kwam het idee van de zichtbare radiocampagne ter sprake. OMD zag in deze ontwikkeling direct een uitgelezen kans voor het vergroten van de impact van de campagne voor Centraal Beheer. 
 
Synchronisatie van Digital Out of Home en Radio past in de traditie van technologische innovatie die het bedrijf Mediasynced al lange tijd inbrengt in de samenwerking.

'Mediasynced synchroniseerde al eerder TV-commercials met online campagnes, in samenwerking met OMD. Dit bood een uitstekende basis van wederzijds vertrouwen om voor deze innovatie goed en snel te schakelen', aldus Mark van de Crommert, CEO Mediasynced.
 
verwachtingen
Door de koppeling tussen beiden mediumtypen vergroot men niet alleen de contactkans, maar vullen ze elkaar ook aan in eigenschappen.

Hiermee is een visueel component aan radio toegevoegd en de beknopte inhoudelijke boodschap van een snelwegmast middels audio rijker gemaakt.

Of deze innovatie ook daadwerkelijk leidt tot een verhoging in campagnebekendheden en merkvoorkeur, gaat OMD onderzoeken.

Voor de technische realisatie zijn verder Adform en MyAdbooker betrokken.