Emma lanceert diversiteitscampagne

11-05-2022 (12:14) - Campagnes

Bij Emma – The Sleep Company werken mensen (Emmies) uit meer dan 65 landen, allen met hun eigen individuele culturele, religieuze en educatieve achtergrond, mindset en perspectief, die worden beoordeeld op zijn of haar persoonlijke impact om bij te dragen aan het verbeteren van de slaap van mensen. Met de campagne ‘Awaken your best’ wil Emma benadrukken dat contact met verschillende mensen met een ander perspectief een bedrijfscultuur én de maatschappij verrijkt.
 

Campagne ‘Awaken your best’ 

De campagne bestaat uit twee video’s waarin twee koppels met uiteenlopende identiteiten te zien zijn die volgens het eerdergenoemde spreekwoord niet bij elkaar zouden passen: Roos & Rosa en Nine & Shamir, die samen een zoontje hebben, Zion. In de filmpjes voeren de koppels eerlijke gesprekken met elkaar in bed. Thema’s als racisme en ouderschap passeren de revue. Ook bespreken ze elkaars verschillen en hoe ze het beste uit zichzelf halen dankzij de ander. Zo vertelt Rosa dat ze het heel fijn vond dat Roos bij haar sliep in een periode dat ze het wat moeilijker had: “Ik heb juist het gevoel dat wij elkaar dingen kunnen laten zien.” En is Nine anders naar Shamir gaan kijken sinds de kleine er is: “Meteen zo’n goede energie die daar was.”
 


© VICE Media Group

Emma wil met deze campagne op een positieve manier benadrukken dat dat contact met verschillende mensen met een ander perspectief de maatschappij én een bedrijfscultuur verrijkt. “Emma is een internationaal bedrijf waar mensen uit verschillende landen, met verschillende culturen, religies, opleidingsachtergronden, gender en perspectieven met veel plezier samenwerken. Als bedrijf zijn we daar trots op én merken we hoe belangrijk die verschillende perspectieven en achtergronden zijn voor de enorme groei die Emma doormaakt. Sterker nog, diversiteit is een van de belangrijkste pijlers voor het internationale succes van Emma,” aldus Henk Waninge, Country Manager Nederland bij Emma – The Sleep Company.