Essent geeft trouwe klanten steuntje in de rug met bespaartegoed
08-02-2022 (14:51) - Campagnes
Essent helpt klanten financieel om het hoofd te bieden aan de historisch hoge energieprijzen. Met korting op energiebesparende producten en de bijbehorende campagne, die in samenwerking met Accenture Interactive is ontwikkeld, speelt de marktleider in stroom en gas in op de huidige marktsituatie.
Ondanks dat in februari zacht weer wordt verwacht, houdt de situatie in Oekraïne de gas- en elektriciteitsprijs historisch hoog. Roel de Kok, Team Manager Branding bij Essent: "We begrijpen dat mensen zich zorgen maken over de aanhoudend hoge energieprijzen en het effect op hun maandlasten. Besparen is de beste manier energierekening te drukken, nu en in de toekomst. Daar helpen we klanten vandaag bij. Met inzicht in verbruik, laagdrempelige bespaartips en nu ook financieel. Met korting op energiebesparende producten geven we onze vaste klanten een steuntje in de rug en helpen we ze de stap naar energiebesparing te zetten."
Ondanks dat in februari zacht weer wordt verwacht, houdt de situatie in Oekraïne de gas- en elektriciteitsprijs historisch hoog. Roel de Kok, Team Manager Branding bij Essent: "We begrijpen dat mensen zich zorgen maken over de aanhoudend hoge energieprijzen en het effect op hun maandlasten. Besparen is de beste manier energierekening te drukken, nu en in de toekomst. Daar helpen we klanten vandaag bij. Met inzicht in verbruik, laagdrempelige bespaartips en nu ook financieel. Met korting op energiebesparende producten geven we onze vaste klanten een steuntje in de rug en helpen we ze de stap naar energiebesparing te zetten."
Thuisvoordeel
Korting op energiebesparende producten is een nieuw onderdeel van Essent’s loyaliteitsprogramma, Thuisvoordeel. De introductie bestaat uit directe korting op laagdrempelige producten in de Thuisvoordeelshop, zoals LED-lampen en een waterbesparende douchekop. Daarnaast krijgen de ruim 700.000 deelnemers elk jaar Bespaartegoed. Dit is een bedrag van 50 tot 100 euro, afhankelijk van hoe lang mensen al klant zijn. Zij kunnen dit bedrag opsparen en besteden aan grote energiebesparende maatregelen als isolatie, zonnepanelen en warmtepompen.
Energie van Vandaag
De energiebesparende producten campagne is de vierde campagne onder de vlag van 'Energie van Vandaag'. Met deze nieuwe positionering laat Essent sinds eind 2020 weten wat je kan verwachten van een energiebedrijf vandaag de dag. De campagne is te zien op tv, radio en online.
Credits
Klant: Essent
Bureau: Accenture Interactive
Account: Lisa Been, Anneke Bos
Strategie: Gijs de Bruijn, Daan Remarque
Creatie: Patrick Wijnhoven, Tomas Rouw, Dylan de Backer
RTV: Monique van Smaalen
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Jan Albert de Weerd
Production designer: Florian Legters
Producer: Wikke van der Burg, Felice Bakker
D.O.P.: Tim Kerbosch
Offline montage: Martin Heijgelaar, Pim van der Pas
Online/grading: Captcha
Bureau: Accenture Interactive
Account: Lisa Been, Anneke Bos
Strategie: Gijs de Bruijn, Daan Remarque
Creatie: Patrick Wijnhoven, Tomas Rouw, Dylan de Backer
RTV: Monique van Smaalen
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Jan Albert de Weerd
Production designer: Florian Legters
Producer: Wikke van der Burg, Felice Bakker
D.O.P.: Tim Kerbosch
Offline montage: Martin Heijgelaar, Pim van der Pas
Online/grading: Captcha