ETCETERA: All you need is Lidl

11-12-2015 (14:15) - Campagnes

‘Feestelijk genieten’. Dat is de boodschap van Lidl deze feestdagen. In een aftreksel van het bekende tv-programma All you need is Love verrast Robert ten Brink een familie met een ver familielid. ETCETERA tekent voor de realisatie van de ‘Feestelijk Genieten’-campagne.

In twee commercials zijn fans te zien die het Delicieux-assortiment voorproeven. In de speciale derde kerstcommercial, die vanavond on air gaat, maakt ook Robert ten Brink zijn opwachting. 

Facebook-fans als acteurs 
Lidl-fans spelen zelf de hoofdrol in nieuwe feestdagencampagne. Binnen de nieuwe campagne hebben Lidl Facebook-fans in drie commercials de hoofdrol. 

Eerder dit jaar konden Lidl-fans zichzelf via Facebook opgeven voor de opnames van de feestdagencampagne. In totaal hebben 700 fans zich aangemeld om op camera Delicieux-gerechten te komen voorproeven. Deze smakelijke taak wachtte een softbalteam en een familie uit het noorden van het land. Deze commercials zijn de afgelopen weken te zien geweest.

kerstdagen 
Ook werden fans opgeroepen te laten weten wie men deze kerstdagen graag bij elkaar wilde brengen. De mooiste inzending werd uitgekozen en staat nu centraal in de speciale 60’’-kerstcommercial die vandaag on air gaat. Robert Ten Brink verrast op zijn welbekende wijze, tijdens de opnames van de commercial, de nietsvermoedende familie met de komst van hun zoon uit de Verenigde Staten.

Ten Brink: 'Wat het bijzonder maakt, is dat het in een commercial gebeurt. Dat heb ik nog nooit gezien.'

Christine Braun van Lidl over de campagne: 'Kerst is hét moment om samen te zijn en te genieten van elkaars gezelschap en te kiezen voor heerlijke gerechten. Dat komt in de eerste twee commercials al naar voren, maar in de derde commercial zijn we nog een stap verder gegaan. Niet iedereen kan met Kerst samen zijn. Daarom hebben we een familie verrast met een hereniging van hun zoon uit het buitenland. Op deze manier willen we een steentje bijdragen aan een gezellig kerstfeest met elkaar.'

proefsessies 
ETCETERA heeft zowel het concept van de campagne als het overkoepelende thema ‘Feestelijk genieten’ ontwikkeld. Naast de drie TV-commercials bestaat de feestdagencampagne uit proefsessies in de winkels, radio-spots, instore-uitingen, abri’s, folders, online ads en een non-spot samenwerking met RTL voor de ‘All You Need Is Love’-kerstspecial.

Ook is door Studio DIN een doorvertaling van het concept gemaakt voor het speciale Lidl-kerstmagazine dat in heel Nederland huis-aan-huis is verspreid.

credits 
Bureau: ETCETERA

Verantwoordelijk vanuit Lidl: Erik Hogenboom, Jorieke de Vries, Anniek Evers

Creatie: Raymond van Schaik, Massimo van der Plas

Strategie: Paul van Kuilenburg

Account: Irene Harte

RTV: Marieke Prette

Regisseur: Erik Lieshout

Productie: Lenny Venema

Productie 'Behind the scenes’ - Edwin Stevens

DOP: Gabor Deak

Geluid: TopFormat

Offline editor: MRTN!

Online & Grading: Reinier @ stereomatrix en The Ambassadors

Magazine en instore: Studio DIN

Non-spot: Endemol / RTL

Media: Zigt