Fitzroy brengt Cruesli tot leven in nieuwe campagne
08-02-2022 (16:50) - Campagnes
PepsiCo vroeg haar bureau Fitzroy om een nieuwe 360 graden campagne te ontwikkelen voor haar merk Quaker Cruesli. Een merk dat continu bezig is om haar producten te verbeteren op het gebied van gezondheid zonder in te leveren op de lekkere smaak waar het bekend om staat. Onder de noemer 'Delicious keeps getting better' heeft het bureau Cruesli van Quaker de hoofdrol gegeven in zijn eigen campagne.
Kim Sturkenboom, Marketing Manager Grains bij PepsiCo: "De tagline 'Delicious Keeps Getting Better' had Fitzroy al eerder voor ons ontwikkeld en eigenlijk paste die zo goed bij wat we als merk moeten en willen vertellen, dat we hen gevraagd hebben om deze te verheffen tot nieuwe Masterband campagne voor Quaker Cruesli. Dat moest wel gebeuren op een manier die bij het merk past: speels, positief en uniek. Met het idee om Cruesli tot leven te laten komen en in te zetten als merkambassadeur. Dit in combinatie met een unieke manier om muziek te gebruiken ter ondersteuning van de boodschap maakt de missie zeer geslaagd."
Jur Baart, eigenaar Fitzroy: "Wat ik zie bij veel merken en vooral ook food-merken dat er consistentie mist. Niet alleen in communicatie, maar zeker ook in innovatie. Quaker Cruesli is continu bezig om haar producten beter te maken. Zodat er naast hele lekkere producten met chocolade nu ook producten zijn met Nutriscore A. En dat wilden we op een luchtige manier vertellen waarbij we een brokje Quaker Cruesli (we noemen dat een cluster) de hoofdrol speelt. Door hem in iedere komende uiting te gebruiken komt er consistentie in het merk. Waarbij de muziek een belangrijke drager wordt. Het was een moeilijke maar ook mooie opdracht waar we graag ons tanden in hebben gezet."
Jur Baart, eigenaar Fitzroy: "Wat ik zie bij veel merken en vooral ook food-merken dat er consistentie mist. Niet alleen in communicatie, maar zeker ook in innovatie. Quaker Cruesli is continu bezig om haar producten beter te maken. Zodat er naast hele lekkere producten met chocolade nu ook producten zijn met Nutriscore A. En dat wilden we op een luchtige manier vertellen waarbij we een brokje Quaker Cruesli (we noemen dat een cluster) de hoofdrol speelt. Door hem in iedere komende uiting te gebruiken komt er consistentie in het merk. Waarbij de muziek een belangrijke drager wordt. Het was een moeilijke maar ook mooie opdracht waar we graag ons tanden in hebben gezet."