fritz-kola never sleeps

11-10-2022 (16:43) - Campagnes

Met de nieuwe campagne "good never sleeps" wil fritz-kola een wake-up call uitstralen die ons eraan herinnert om samen te handelen voor het goede. De Hamburgse drankenfabrikant wil zich inzetten voor een open, democratische samenleving en voor een systeemverandering in de drankenindustrie. En daar kan best wat plezier bij.

Op het beeldmateriaal zijn fritz-kola's eigen medewerkers en fritz-kola opinieleiders te zien. De campagne is te zien op posters, op festivals en evenementen, via digitale activaties en in PR-activiteiten. 

Wake-up call

Word wakker - dat is het motto van fritz-kola. Het bedrijf wil een systeemverandering in de drankenindustrie. Zo gebruikt fritz-kola alleen glazen flessen en richt het zich met behulp van het initiatief "Elke Fles Helpt" op de levensomstandigheden van degenen die flessen inleveren. Goede bedrijven denken per slot van rekening aan morgen.

 
Een leuke tijd

Silke Grell, Marketing Director bij fritz-kola: "De campagne brengt de kernwaarden van het merk over en laat onze doelgroep zien dat fritz-kola het beide kan: actief de grote vraagstukken van deze tijd aanpakken en tegelijkertijd producten maken die leuk zijn en staan voor een leuke tijd. We kijken daarom bijzonder uit naar de festivals en events van dit en volgend jaar, want ook wij houden van feesten."

Collagestijl

In de campagnefoto's gebruikt fritz-kola een collagestijl met foto's van eigen medewerkers en fritz-kola opiniemakers, de "fritzees". Het bedrijf toont echte mensen die de handen uit de mouwen steken - in authentieke situaties en gegarandeerd zonder nabewerking. Dat past bij het activisme van het merk. Winfried Rübesam uit, directeur van fritz-kulturgüter: "We willen ons gezicht laten zien voor goede doelen. Niemand anders kan onze waarden, onze houding en de liefde voor het product zo goed laten zien als onze fritzees zelf. We zijn er trots op dat we zulke geweldige mensen aan boord hebben die volledig achter onze missie staan en dit samen laten horen in onze nieuwe campagne!"

Credits

De campagne is tot stand gekomen onder leiding van Silke Grell, Marketing Director en Oliver Piskora, Head of Brand Management. Het campagne-idee en de uitwerking kwamen van het leidende communicatiebureau Rocket & Wink. Fotograaf Jan Ehlers alias Nouki deed de campagneshoot.