Froneri neemt kussengevecht naar het volgende level
05-04-2022 (09:42) - Campagnes
Droga5 London heeft een wereldwijde campagne gelanceerd om Froneri's nieuwe Cookie Cone Extrême te lanceren. Dit luidt een nieuwe richting in voor het iconische Franse ijsmerk waar alles naar het Extrême wordt gebracht. De reclame is een bewuste stap weg van de gepolijste portretten van perfect verzorgde vrouwen die sierlijk een ijsje eten, die traditioneel gezien worden geassocieerd met reclame voor deze categorie.
De spot is geproduceerd door SMUGGLER en geregisseerd door Similar But Different, een regisseursduo bestaande uit Dani Girdwood en Charlotte Fassler. De soundtrack is van The Runways, 'Cherry Bomb', een iconische punktrack met een rebelse geest, wat past bij de nieuwe tone of voice van het merk.
Visuele identiteit
Het werk maakt deel uit van een bredere marketingcampagne met onder meer een heel nieuwe verpakking en visuele identiteit. De campagne wordt in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Spanje, Zwitserland en Israël op tv, online video, outdoor en social media ingezet.
De campagne is ontworpen om de merkbekendheid en relevantie bij een jonger publiek te vergroten, terwijl ook Froneri's nieuwste productinnovatie Cookie Cone Extrême wordt geïntroduceerd - een eerste categorie hoorntje gemaakt van koekjes. Dit is het eerste werk van Droga5 voor Froneri, nadat het bureau vorig jaar de opdracht won via een pitch proces.