Geen hondenleven: animatiefilm van Lifely

16-02-2016 (10:45) - Campagnes

Hondenliefhebbers wijzen op hun verantwoordelijkheden, om zo de aanschaf van een hond zo bewust mogelijk te laten verlopen. Dat is het doel achter ‘Geen Hondenleven’, de animatievideo die digital agency Lifely maakte voor de Hondenbescherming. De video is inmidddels meer dan 300.000 keer bekeken en bereikte miljoenen mensen op social media.

spanningsboog van een goudvis
Twintigers en dertigers die op het punt staan om een hond te nemen, blijken via traditionele wegen lastig te bereiken. 'Onze doelgroep bevindt zich online en is ook nog gezegend met de spanningsboog van een goudvis. Willen we er dus voor zorgen dat onze boodschap opvalt en blijft hangen, dan moeten we wel creatief zijn.' Aldus Ineke van Herwijnen, sinds 2009 directeur van de Koninklijke Hondenbescherming.

In een traject van 8 weken kwamen Lifely en de Hondenbescherming samen tot een animatievideo. In de video worden 4 belangrijke ‘verantwoordelijkheden’ van hondenbezitters (tijd, gezelschap, geld en opvoeding) humoristisch en herkenbaar in kaart gebracht.

meer dan 300.000 views
Het bereik van de animatievideo overstijgt alle targets. Van Herwijnen is blij met de vele views, maar nog meer met de discussies die daaruit voortvloeien. 'Wat we zien op de socials is dat onze kijkers de gebeurtenissen op hun eigen situatie projecteren, het onderwerp bespreken en zo nieuwe kennis tot zich nemen. Als ze dan op het punt staan om een hond te nemen, hoop je natuurlijk dat ze die kennis naar boven kunnen halen.'