Gemeente Breda tegen geweld
Voor de gemeente Breda ontwikkelde Fightclub een campagne die aandacht vraagt voor het afkeuren van geweld. Met #bredategengeweld worden beelden getoond van bekende en onbekende Bredanaars die een kruis maken met hun armen om duidelijk te maken dat ze tegen iedere vorm van geweld zijn.
De ‘Breda tegen geweld’ campagne is een vervolg op de succesvolle campagne uit 2021, speciaal gericht op jongeren in Breda. De campagne gaat van start op 17 oktober tijdens de week van de veiligheid en bestaat uit 4 flights. In de komende maanden wordt ‘Breda tegen geweld’ uitgerold in deelcampagnes: tegen steekwapenbezit, cybercriminaliteit, straatintimidatie en onveilig sporten.
Het kruis dat wordt gemaakt staat symbool voor wat Breda verenigt en samenbrengt: de drie kruizen uit het logo van de stad. Van DJ Hardwell en carnavalsartiest Peter Selie (in het dagelijks leven biologieleraar) tot wijkagenten, jeugdboa’s en dé Bredase Tattoo artist; alle Bredanaars maken een kruis als signaal van afkeuring.
Voor deze campagne ontwikkelde Fightclub (i.s.m. Falsum) diverse online video’s en social posts. Ook de outdoor campagne, PR en landingspage werden verzorgd door Fightclub in nauwe samenwerking met de gemeente Breda.
Credits
Klant: Gemeente Breda
Verantwoordelijk bij klant: Brigitte van Andel, Alicia van der Kraan
Bureau: Fightclub
Account: Bram Verbogt, Doreen Lammerse-Bonté
Creatie: Koen Geers, Hans van Mook, Maarten van Hooft
Design: Renske Borst, Paul van Oosterhout
Digital/Strategie: Menno Broeders
Productiemaatschappij: Falsum Film Production