Good Times in tijden van lockdown: ‘A Corona Love Story’

19-03-2021 (10:42) - Campagnes

Het afgelopen jaar heeft meer dan ooit duidelijk gemaakt hoe belangrijk het is om samen te kunnen zijn. En hoeveel waarde we hechten aan het delen van zulke speciale momenten, zoals een avondje uiteten. McDonald’s laat in de nieuwe campagne zien dat deze feel-good momenten, ook in tijden van corona en afstand houden, toch mogelijk zijn. De campagne is ontwikkeld door creative agency TBWA\NEBOKO.
 

Een liefdesverhaal op afstand

De nieuwe merkfilm toont het verhaal van verpleegster Femmie die na haar werk langsgaat bij McDonald’s voor een kop koffie. Deze drinkt ze in haar autootje op de parkeerplaats te midden van andere gasten zoals een stel en een gezinnetje. Het doet haar beseffen dat ze alleen is. Dan valt haar oog op een andere gast die ook alleen is. Een kleine blik blijkt het begin van iets moois…
 
McDonald’s wil zulke speciale momenten samen voor iedereen toegankelijk maken. Juist in deze tijd waarin we hunkeren naar echt contact. Of het nu gaat om een eerste date of weer een moment samen met een goede vriend of vriendin. Daarom komt McDonald’s met een social activatie waarbij gasten, geheel in lijn met de commercial, een corona proof McDonald’s Parkeerdiner voor twee kunnen winnen door aan te geven met wie en waarom ze dit moment willen delen.
 
Zilla Smith, Marketing Manager Media & Campaigns McDonald’s Nederland: “Juist in deze tijd is het belangrijk om feel good momenten te hebben. Daarvoor komen gasten graag bij ons langs. In deze commercial laten we een heel bijzonder feel good moment zien waarin twee mensen elkaar vinden, geholpen door een beetje geluk.”
 
Patritia Pahladsingh, Managing Director TBWA\NEBOKO: “Veel jongeren hebben sterke behoefte aan contact en positiviteit. Met deze film spelen we in op wat er speelt in cultuur en steken we ze een hart onder de riem.”
 

Credits

Klant: McDonald’s
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Muziek: MassiveMusic