HEMA vertelt het levensverhaal van een bord, een onderbroek, een handdoek
26-05-2021 (11:07) - Campagnes
De nieuwste door Alfred ontwikkelde HEMA-campagne gaat over value-for-money. En daarbij ligt de nadruk nu eens niet op ‘voor weinig geld’, maar op de meerwaarde van het product, functioneel en emotioneel. Want de dagelijkse producten van HEMA gaan dag in dag uit mee, jarenlang. En daarbij maken ze heel wat mee.
‘Waar voor je geld’ als belangrijke pijler van het HEMA merk
“HEMA’s missie is om het dagelijks leven beter, makkelijker en leuker te maken. Dat doet HEMA al bijna 95 jaar lang door producten met een goed ontwerp, van goede kwaliteit tegen een scherpe prijs aan te bieden”, aldus Claartje van Meeuwen, Senior Campaign Maketeer bij HEMA. “Veel van onze klanten kopen hun dagelijkse producten bij ons omdat ze weten dat ze niet alleen laaggeprijsd zijn, maar ook gewoon goed. Het belangrijkste is dat onze producten jarenlang meegaan. We ontwerpen, bedenken, maken en testen alles zelf en garanderen zo de kwaliteit. ‘Waar voor je geld’ is niet voor niets al jarenlang een belangrijke pijler van het HEMA-merk”.
Meerwaarde, functioneel en emotioneel
Het uitgangspunt van de campagne is dan ook niet de prijs, maar de meerwaarde die je voor die prijs krijgt. Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred: “HEMA maakt geen wegwerpproducten, maar spullen die jarenlang, dag in dag uit, in heel veel huishoudens gebruikt worden. Deze campagne laat je voelen wat die borden, handdoeken en onderbroeken in die jaren meemaken. Zo benadrukken we niet alleen de functionele meerwaarde, dat het lang meegaat, maar ook de emotionele meerwaarde. We hebben allemaal van dat soort HEMA-producten in huis, die echt onderdeel van ons leven zijn geworden. Dat is één van de redenen wij ons als Nederlanders zo verbonden voelen met ‘onze’ HEMA.”
Het levensverhaal van dagelijkse producten
De campagne draait om het levensverhaal van een bord, een onderbroek en een handdoek. De ‘biografieën’ worden verteld in online video’s van maximaal 20 seconden, maar er zijn ook kortere 6 seconden versies voor social advertising, die nog meer op de visuele boodschapoverdracht steunen. Deze video’s vormen de basis voor een full funnel campaign met online video, radiocommercials, social video, display advertising, eDM, folders en winkelcommunicatie in zowel de fysieke winkels als op hema.nl. Het gevoel van de drie hero products wordt zo overgedragen op heel veel andere dagelijkse HEMA-producten. Behalve in Nederland loopt de campagne ook in België.
Credits
Opdrachtgever: HEMA
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Claartje van Meeuwen, Kimberley Olthof, Natascha Moser
Bureau: Alfred International
Strategie: Edward van de Ridder
Account: Edgar Rijnders, Romy Dekker
Creatie: Stella Geurtsen, Merel den Broeder, Niels de Kuiper
RTV-producer: Pum Buisman, Feline Plat
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Claartje van Meeuwen, Kimberley Olthof, Natascha Moser
Bureau: Alfred International
Strategie: Edward van de Ridder
Account: Edgar Rijnders, Romy Dekker
Creatie: Stella Geurtsen, Merel den Broeder, Niels de Kuiper
RTV-producer: Pum Buisman, Feline Plat